• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מה תשחקו החודש? מרץ 2024

בין טיפות הגשם יש גם ימים של אור, בכל מקרה את התחביב לא ניתן לעצור!
מה תשחקו/תריצו החודש? פרוייקטים הקשורים לתחביב? נשמח לשמוע!
שיהיה חודש טוב, עמוס משחקים ויצירה.
 
פרויקטים
מימון ההמון למהדורה השנייה של שיטת החרב-וכשפים מבוססת 2ק6 שלי, The Sword of Cepheus, יגיע ב-26 במרץ! שדרוג מהותי של השיטה מבחינת מכניקה, עריכה, ועימוד, כולל מערכת קסם חדשה והתרחקות משמעותית מה-SRD של D20 שהשפיע עדיין על המהדורה הקודמת. קיקסטארטר! (עם שותף אמריקני).

כותב את "זוחל קדמון", שיטת זחילת מבוכים קלילה, כאן בפורום. היעד הוא חוברת של 12 עמודי A5 להדפסה ביתית.

עובד על תכנים לחרבות וכשפים, אחד כבר בשלבי עריכה, עוד בדרך.

משחק
מו"ד 5 - משחק פלאדין דם-דרקון בעולם של Critical Role. משחק עם הרבה משחק תפקידים ומעט קרבות. מהנה מאוד.

שני משחקים מוקפאים בגלל המלחמה.

מריץ
בקרוב אריץ את ההתחלה המהירה של סייברפאנק אדום, ככל הנראה לקבוצה שאני משחק איתה כרגע מו"ד 5.

מתכונן להריץ את חשכת הצללים (Shadowdark) במגה-מבוך Stonehell ובארגז-החול הוותיק "הביצה השחורה" (Blackmarsh).
 
כשחקן

1. הקבוצה של מבוך-העל "מצודת השני" בשיטה של עודרגה, בהנחיית H Hugh , עדיין קפואה – אז אחד השחקנים עבר להנחות woodland adventures של חיות חמודות במו"ד 5. הם מריצים כבר זמן מה בלעדי, ובשבוע האחרון הצטרפתי עם פו הפייטן העורב הנוגה. הכי טיפשי, הכי טוב.


ציפיות כמנחה - ברגע שיתאפשר

1. "עליית שרי הרונות" בפאת'פיינדר פראי!
אין שינוי מאז תחילת המלחמה... עצרנו קרוב לסוף החלק השני של "נקמה בוערת", אבל עדיין לא התאפשר לנו לחזור לשחק, כי מילואים של חצי קבוצה (אבל קבוצת הוואסטאפ עוד חיה עם ממים של המשחק).


פרויקטים

1. עדיין עובד בנחת על הרפתקה שכתבתי לפני כמה שנים טובות לשיטה "כוכבים אין-ספור" ואני מעדכן לגרסה משופרת ומורחבת שלה לעולמות פראיים.

2. יש עוד משהו! אולי The oldman The oldman ייתן טיזר השבוע? ;)

קריאה:

1. עדיין קורא את "החברה רפואה", משחק תפקידים יהודי.

2. היום זה הגיע – מוריה של הטבעת האחת:

Screenshot_20240301-133427.jpg
 
טכנית זה היה החודש באיזור הזמן שלכם, אז במסגרת כנס "סופ"ש עם חברים טובים" בדיסקורד של "החברים הטובים של ג'קסון אליאס" הרצתי את עיר האפוקליפסה, סוג של טרום-האק עירוני של עולם האפוקליפסה בסוג של ניו יורק סיטי שמעולם לא התאוששה מהמשבר הכלכלי של שנות השבעים וקצת הקצנה של איך זה היה נראה, הלך מאד נחמד. אני עדיין לא מרגיש שיש לי שליטה טובה בשיטת המשחק, אבל נראה לי שבשביל זה באמת אצטרך להריץ הרפתקה מרובת-סשנים או אפילו מערכה שלמה.

ולשחק יש לי שם הרבה, הערב אצלי יש סשן של חרבות הנחשי (Swords of the Serpentine), מחר בבוקר יש לי מלחמה חמה (Hot War) ובערב צבאות לא נודעים (Unknown Armies), ובראשון יש לי בבוקר ארכטריקה (Archeterica), ואחר הצהריים עיר קרה (Cold City).
 
עריכה אחרונה:
מנחה
סיימתי להנחות את מרד נזיר האפר בעולמות פראיים. עכשיו חושב על ההנחיה הבאה, מתלבט אם עולמות פראיים, קריאתו של קתולהו או וורהאמר פנטזי מה׳ 4

שחקן
אחד השחקנים התנדב להריץ חדפ, אז אני גם אשחק!

פרויקטים
שדרוג הפורום מתנהל קצת יותר לאט ממה שחשבתי, מקווה שיצבור תאוצה בקרוב
מתחילים לחשוב על דרקוניקון 2024, בגלל המלחמה (שוב) יש חוסר וודאות 😅

ואני לא יודע על איזה פרויקט מגניב נרוביאן רמז, אבל הוא לגמרי מגניב ברמות-על 😎
 
כשחקן:
מיני קמפיין Shadowdark Mystara בו אני משחק את מזאר - Male Witch בשיטת Shadowdark האכזרית, קרב מסוכן ואפי מול עוגית טרנסית הסתיים בהצלחה וגרר מחיאות כפיים ספונטניות סביב השולחן (Priceless moment).

אימה על האוריינט אקספרס, המשחק קיבל טוויסט משוגע כאשר אנחנו משחקים אירועים היסטוריים שהדמויות שלנו קוראות עליהם בכתבים עתיקים (אם זה לא ברור, המשחק ב1923 ועכשיו קפצנו לשחק דמויות במסע הצלב הרביעי באיזור שנת 1200 - Mind blowing!).

כמנחה:
ממשיך בהכנות ל"קללתו של סטראהד" שהולך להיות הקמפיין הגדול הבא שלי.
אני אצטרך להתמודד עם זמן פנוי שהולך להתקצר משמעותית ולהתחיל להעלות הילוך כדי שיצא לפועל מתישהו.
מייעץ לשתי קבוצות שפנו אליי בנוגע לShadowdark, ממש משמח שהשיטה יוצרת עניין לא רק אצלי.


קראפטינג וצביעה:
מתמקד בצביעת מיניאטורות שקשורות לרייבנלופט.
עובד על תיקון וצביעה של פורטל מכושף.
 
הערב אצלי יש סשן של חרבות הנחשי (Swords of the Serpentine)
איך היה?
ריירתי על המשחק במשך שנתיים עד שהוא יצא ועד עכשיו לא יצא לי לשחק בו.

מנחה
ממשיך להריץ מו"ד4 לקבוצת הילדים, מדי פעם כשאין מספיק שחקנים אנחנו עושים קרבות זירה לשמור על כושר.
מקווה שסוף סוף יזדמן לי להתחיל להריץ בוקרים, דינוזאורים ולייזרים.

משחק
בדיסקורד את הפלייסטסט של MCDM ביחד עם A amir_gold ו- Nextorl Nextorl . הדמות שלי היא מויריאל חיים השלישי, אלף רם וקונדס, אמן נפש.
 
איך היה?
ריירתי על המשחק במשך שנתיים עד שהוא יצא ועד עכשיו לא יצא לי לשחק בו.
הסשן הזה ספציפית היה קצת דחוס כי המנחה החליט להריץ לשישה שחקנים. אבל השיטה נראית מעניינת, יותר דיברה אלי מהחד"פ ששיחקתי של מזיקי-לילה שחורים (Night's Black Agents), גם מבוסס Gumshoe. עולם המערכה מרתק, הקרבות קצת מעיקים בגלל איך שעובדת היוזמה, או אולי אני סתם ממורמר שבקרב עם שד כשאני אחת מהדמויות היותר קרביות כל הזמן בחרו באנשים אחרים לבוא לפני.
 
יצא לכם להשתמש במכניקת התמרונים?

הקרבות קצת מעיקים בגלל איך שעובדת היוזמה, או אולי אני סתם ממורמר שבקרב עם שד כשאני אחת מהדמויות היותר קרביות כל הזמן בחרו באנשים אחרים לבוא לפני.
זה גם יכול לקרות ברוב שיטות היוזמה הנפוצות, מבוססות האקראיות.
 
החודש האחרון היה עמוס, והחודש הקרוב עומד להיות עמוס יותר- ככה שלצערי רוב המשחקים שלי סובלים קצת מהזנחה.
אבל, עדיין מנסה למצוא את הזמן לעשות דברים.

בפורום
במעופם של כוכבים נופלים הקבוצה סיימה את המשימה השנייה שלהם יחד (כשאת הראשונה לא שיחקנו). נאגוזודון ( amitf0123 amitf0123 ) קפץ מספינת החלל על אופנוע, החליק מתחת למשאית שניסתה לברוח מהם ונצמד אליה מלמטה באמצעות מגנטים. לאחר מכן הוא נכנס פנימה ופוצץ את המשאית מבפנים. היה מגניב.
אבל דברים עדיין לא לגמרי מסתדרים. לכנופיה שהם נלחמו בה יש ציוד טוב מדי בשביל כנופיה בסדר הגודל שלה, לhigher ups בחברה יש עניין מוזר במשימה, ושס ( Y yds ) ראתה... דרקון בשמיים? משונה.

בדיסקורד
כמו ש SandChicken SandChicken אמר, התחלנו משחק PbP בפלייטסט של MCDM. בינתיים השיטה נראית מאוד נחמדה, אבל אנחנו עדיין רק בהתחלה. הדמות שלי היא ז'ורז, אורק "ברברי" שבינתיים מתגלה כהבחור הכי מתורבת והגיוני בחבורה, שנגרר אחרי השאר (הוא רצה להשאיר פתק אחרי שאף אחד לא ענה כשדפקנו בדלת של המגדל... מיוריאל פוצץ אותה ונכנס פנימה, אז כמובן שז'ורז יגרר אחריו...)

IRL
התחלנו החודש מיני-קמפיין בקבוצה הביתית בהנחיית ג גאלאן , הוא דיבר עליו קצת פה בעבר לדעתי (בעץ של דו"נ) אבל בקצרה מדובר במשחק מסתורין במצרים/לוב בסביבות 1930. אני משחק את קמפבל, חייל בריטי ממוצא סקוטי שנלחם במלחמה הגדולה, ולא מאוד אוהב את החום המדברי. הוא כן אוהב Beans.

שלשום שיחקתי עם rui rui ועם darkmo10 darkmo10 את Alice is Missing, משחק תפקידים חסר מנחה, שקט ומגניב ממש שמתרחש דרך הודעות בטלפון. שיחקתי את דקוטה, החברה הכי טובה של אליס, נערה בת 15 שמקשיבה לtrue crime podcasts וקופצת למסקנות ולתיאוריות קונספירציה. לילדה הזו היו בעיות. בכל מקרה, בסוף מצאנו את אליס והמשטרה הצליחה להציל אותה אחרי מרדף משטרתי מאלה שחטפו אותה במטרה לקצור ממנה איברים. היה ממש כיף ואינטנסטיבי.
 
עריכה אחרונה:
מנחה
קמפיין חדש בdnd 5e לשחקנים שלא הכרתי מראש, חלקם חדשים חלקם מנוסים. כרגע חוקרים מחלה שמתפרצת באוכלוסייה הגמדית בעיר - פריחה ראשונה.

פרוייקטים
צריך לסיים לעצב משחק תפקידים שכתבתי בנושא חיי תיכון - שילוב בין משחק journaling ויצירת סיפור קבוצתי.

מתכנן לחזור לאחד מהפרויקטים הגדולים שלי אחרי זה או משחק על מרוצים של רוכבי דרקונים, או משחק גיבורי על בהשראת parahumans
 
כמנחה:
הרצתי כמה וואן שוטים בשיטה שלי, "אל תוך החשכה". אחרי כל וואן שוט, שיניתי עוד ועוד דברים.

באמת מרגיש שזוחל קדמוני של golan2072 golan2072 לקח את הרעיון שלי וייצר אותו בצורה הרבה יותר טובה. ממש שאפו לו.

כשחקן:
משחק בקמפיין של Nextorl Nextorl "מעופם של כוכבים נופלים" את ספייק, הפורץ-להשכרה. איש-עכבר קטן עם משגר רימונים גדול ואהבה לembedded electronics. כרגע בדרך למשימה הבאה שלהם, הראש של ספייק עדיין עסוק בנשק להשמדה המונית שהם מצאו במשימה הקודמת. הוא לא עכבר מוסרי במיוחד, אבל הלב שלו לא גורם לו להרגיש בנוח עם התוצאות של המשימה האחרונה.

משחק בקמפיין הפאת'פיינדר 2 של NewBee NewBee את הוד מלכותו, ד"ר ויניסיוס הראשון. לוחם/טרובדור, אביר וחובש צבאי ממסדר ה hellknights שנשלח להשליט סדר ב green belt והפך למלך הראשון של tuskwater. חלק ממשולש אהבה/שליטה בין המפקדת שלו והנבלית הראשית של הקמפיין. בריטי בצורה אגרסיבית. באופן מפתיע מנהיג וקואוצ'ר די טוב, ואיש שיחה חביב. אוהב לכתוב שירה, לשחק כדורגל, להוציא להורג עבריינים ולנגן ביוקוללה.
 
עריכה אחרונה:
באמת מרגיש שזוחל קדמוני של SandChicken (איך אני שם פה קישור/תיוג לשם של משתמש?) לקח את הרעיון שלי וייצר אותו בצורה הרבה יותר טובה. ממש שאפו לו.
שטרודל ואז שם המשתמש golan2072 golan2072 שהוא יוצר השיטה.

מיוריאל פוצץ אותה ונכנס פנימה, אז כמובן שז'ורז יגרר אחריו...)
לא, לא, מיוריאל פוצץ אותה וז'ורז נכנס פנימה לאחר הזמנה אדיבה.
מה לעשות שאני בעיקר instigator.
 
יצא לכם להשתמש במכניקת התמרונים?
לצערי לא, היה קרב יחסית קצר
זה גם יכול לקרות ברוב שיטות היוזמה הנפוצות, מבוססות האקראיות.
זה יכול לקרות שם, אבל אז זו לא בחירה ספציפית של שחקניות אחרות לא לתת לדמות הכי חזקה בלוחמה פיזית סוף סוף לעשות משהו משמעותי אחרי שרוב הסשן היה בעיקר מחקרי ועל טבעי.
 
1) מנחה את כתר רקוב - עץ משחק (מו"ד 4, 4/4) ושמח מאוד שאני והקבוצה הצלחנו לחזור. גיבורינו התאחדו מחדש לאחר תקופת הפרדה לא פשוטה, וכעת מתכננים כיצד לפטור את הארץ העתיקה בה הם נמצאים מהאפלה שמאיימת עליה, וזאת במקביל לעיסוק במתחים שיש כבר בתוך הקבוצה בקרב חלק מחבריהם.

3) משחק בנתיב ההרפתקאות גורל גנוב (Stolen Fate) את Rayer, מכשף חיזוי חרטטן ומוצלח למחצה שמנסה למצוא את מקומו בסיפור הקוסמי הגדול יותר, לאחר שזכה רק לאחרונה בעצמאות מוגבלת שלא תיאר לעצמו שיש לו בכלל הזדמנות להשיג. החבורה כאוטית מאוד עד כה, אבל זה הופך את הקמפיין למיוחד יחסית, שכן לרוב אני משחק דמויות טובות באופן מובהק ואנחנו בהחלט נוטים לתחום האפור.
 
הי לכולם.
בחודש שעבר סיימתי להנחות את הרפתקאת ההכרות בפאת'פיינדר פראי (נגע הברקת השחורה) לקבוצת מבוגרים. אסכם את המפגש האחרון ברשומות בקרוב.

מאז ניסיתי לעבוד על המרת עולם מערכה שיצרתי בעבר משיטת מו"ד 3.5 לשיאת פאת'פיינדר פראי, בת'מת הרפתקאות ימיות בסגנון "פירטי הקרביים". אך זה לקח יותר מדי זמן והשקעה שאין לי. אם זאת, בדרך קניתי וקראתי את Fifty Fathoms של פינאקל- הרפתקאת עולמות פראיים באותה התמה (עם מסמך המרה מאוחר יותר ל SWADE), מאוד אהבתי (עולם מערכה מאוד מושקע, ובאמת מאפשר חופש גדול עם תמיכה מרובה לשם כך) והחלטנו לשחק בכך! :pirate:🦀🐋🌊🏴‍☠️

מחר בערב "מפגש 0/ Session 0" ובניית דמויות, וייתכן גם התחלת המערכה. אחד השחקנים פרש, אז בינתיים נשחק מנחה (אני)+ 3 שחקנים. ייתכן שנצרף עוד 1-2 שחקנים בהמשך.

בתקווה, אוכל לרשום גם על כך ברשומות.
Hoist the main!
Ship to Starboard!
Ready to board ye scurvy dogs!
:p
 
ואני לא יודע על איזה פרויקט מגניב נרוביאן רמז, אבל הוא לגמרי מגניב ברמות-על 😎
עכשיו חוקי לומר שהוא מאוד גדול, במובנים מסוימים? :ROFLMAO:

 
בקבוצה הביתית

"דוסקוול באור הדמדומים": קמפיין להבים בעלטה. יצרנו חבורה קטנה של פושעים, כבר היו כמה משימות, ורשת החובות והשאיפות של החבורה מתחילה להיפרש על העיר.


בקבוצת הנוער

בִרכת יער, קמפיין ואנור שהחל בבניית עולם ב"השנה השקטה".

"ברכת יער" היא עיירה גדולה שממוקמת בין ועל עצי יער סבוך של עצי תמנון עתיקים (סיפור ארוך, אבל העצים האלה לא נייחים כפי שהם נראים). העיירה נוצרה מפליטים ששרדו קטסטרופה שפקדה את העולם לפני 15 שנה. כעת היא היישוב הכי גדול ומבוסס באזור.
החבורה כבשה לעצמה מגדל מכשף עתיק סמוך ליישוב. הם כוללים בעל אוב (עם פוביה ממתים ולכן מתרכז בהחייאת דחלילים מבעיתים), גולם (שנוצרה במגדל המכשף לפני יותר ממאה שנה ומנסה להבין מה זה אומר להיות עצמאית, בעודה מנסה לרצות את תכניות האדון שלה, שנטש אותה לפני שנים), מאור (מתעל אור בעזרת ניצוץ – בן ברית מממד אחר, ומחויב לשמור עך העולם מקסם אפל... כמו זה של בעל האוב), טרובדור מחפש תהילה, סיירת שמחפשת לשחרר כל מי שכלוא, פורץ שחקים (שהוטל עליו כישוף אפל שגרם לו לגדל כנפיים, מה שהוביל לגירושו ממקום הולדתו) וגנב כאוטי, שרוצה חברים, אבל גם לצחוק על כם העולם.

כן, זאת חבורה ענקית:
בינתיים הם כבשו את מגדל המכשף מהשד המוזיקלי ששמר עליו (ושחררו את השד. זה בטוח לא יגרור שום תוצאות לא צפויות בעתיד).

יצרו מערכות יחסים עם כמה מאנשי ברכת יער.

הצילו חבורת כורים גמדים מקהילה שכנה לברכת יער וגילו על סכנות מהמעמקים (ציוויליזציה תת קרקעית גורמת בעזרת כישוף כלשהו לאגרסיביות אצל לווייתני האדמה, ומסכנת את הכורים).

במקביל, הם הסתבכו עם ערן (זה השם שלו!), היזם חסר העכבות שרוצה לנצל את מצב העולם המפורק כדי לבנות את האימפריה המסחרית שלו. הוא גורש מ"ברכת יער" אבל לסחורות ולמטבע שלו דווקא יש ביקוש רב.


ב"לא קריטי"

חגגנו 200 פרקים ו־4 שנים לפודקסט!

סיימנו את משחק "קינגדום" ששיחקנו ב"אגם הפעמון", אנתולוגיית משחקי התפקידים שלנו.

התחלנו משחק חדש של "פלאים: גיבורי המחר", גם הוא באגם הפעמון. לתת לאגם הפעמון שלנו להיצבע לרגע בארבע צבעים של קומיקס זה ממש כיף, וכמו המשחקים הקודמים ששיחקנו: אני בטוח שהצבעים יישארו איתנו גם כשהמשחק יסתיים.
 
עריכה אחרונה:
חזרה
Top