• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

פאת'פיינדר פראי חדשות הכרוז הכרזה על אוגדן המפלצות 2 וספר הרחבה נוסף (בינתיים באנגלית)

בשעה טובה פינאקל חשפה את הספרים החדשים של פאת׳פיינדר בעולמות פראיים שהיא עובדת עליה.

הראשון הוא אוגדן המפלצות שניים, שיכיל עוד מפלצות אהובות שתוכלו להוסיף למשחק שלכם. הספר השני הוא ספר הרחבה נוסף שמאגד תוכן ממספר ספרים של פאת׳פיינדר - כולל ultimate magic, combat, wilderness ויכלול בין היתר את המקצועות Gunslinger ו Magus.
הספרים יגיעו בקרוב למימון המון ב Backerkit. כמובן שאנחנו גם מתכננים בהמשך תרגום, אבל צריך להמתין חצי שנה אחרי הקמפיין של פינאקל.
נ.ב. מענין לראות שהפעם הם בחרו בפלטפורמה של Backerkit. נראה שהם נטשו את הפלטפורמה שהם בנו באתר שלהם בקמפיינים האחרונים.
 
אוגדן מפלצות 2 –
ידענו כבר חודשים רבים. אני בעד.
להבנתי הוא לא תואם לגמרי לאוגדן המפלצות השני של פאת'פיינדר, משום שייכנסו בו גם מפלצות שירדו מאוגדן המפלצות הראשון (לדוגמה שד מרילית) וכנראה גם כמה יצורים מנתיב ההרפתקה.
לא הייתי מתנגד לאוגדן שמכיל מפלצות גם מהחידוש הטרי של פאת'פיינדר, כמו סוגי הדרקונים החדשים, אבל קשה לי להאמין שהם יטרחו לדבר על זה עם פאיזו.
אז למה כן יש לקוות? הניחוש שלי הוא שפינאקל ישמרו על המפלצות הקתולואידיות מהאוגדן המקורי (אקאתה, תושבי לנג), על אנשי נחש ועל סוגי הנוכרים "החסרים" של האוגדן הראשון – מלאכים, שומרנים, בלתי-נמנעים וכן הלאה.

ספר הרחבה נוסף לשחקנים ולמנחים –
ההכרזה על אקדוחן ועל כשף־חרב היא כל כך לא מפתיעה, עד שקבענו להם שמות רשמיים עוד בתרגום של ספר הבסיס :) שני המקצועות הללו אמנם הגיעו בספרי הרחבה מאוחר יותר אל תוך השיטה המקורית פאת'פיינדר 1, אבל הם הפכו מייד לחביבי המעריצים והיה ברור לנו שפינאקל ינסו להמיר אותם כמה שיותר מהר לעולמות פראיים.
עכשיו כבר ברור יוצר איך נראה הספר – הוא מאחד את שלושת ספרי Ultimate Guides, שכל אחד מהם התמקד בסוג אחר של דמויות ובתוכן סיפורי ומכאני, וגם הוסיף מקצוע חדש. Ultimate Magic הוסיף את כשף־החרב וסיפק תוכן נוסף למטילי לחשים כבדים; Ultimate Combat הוסיף את האקדוחן, יחד עם תוכן נוסף ללוחמים, נוכלים ועוד; Ultimate Wilderness התמקד בדרואידים, סיירים וברברים, והוסיף את המקצוע Shifter (שלא כזה תפס ושלא ברור לי אם פינאקל ממירים גם אותו).

בהערת צד, אם זה ייצא בעברית, האקדוחן יילך ממש יד ביד עם החוקים הנוספים של ההרפתקה "דו־קרב עם השטן" ;)

היי The oldman The oldman , תגיד לי כשתרצה להוציא את הספרים הללו בעברית! :love:
 
יש שם לספר השני - המדריך המתקדם לשחקן 2. וגם חשפו את המקצוע החדש השלישי - נינג'ה.
בקשר לגזעים, בגולריון יש המון גזעי פנטזיה, חלקם פחות מוכרים ו/או נפוצים בעולמות אחרים. אז יהיו הגזעים Ifrit, Sylph, and Undine
יהיו קרבות מכשפים, שנשמע מדליק ועוד דברים, הפירוט כאן:
Advanced Players Guide 2, with new Ancestries like Ifrit, Sylph, and Undine, new Class Edges including the Gunslinger, Magus, and Ninja, new gear and weapons, new Powers, new magic items, new mechanics like Spell Duels and Construct Creation, and lots more with content drawn straight from the pages of the Ultimate Wilderness, Ultimate Combat, and Ultimate Magic source books originally for Pathfinder 1E.
אפשר להרשם לתזכורת לפרויקט בקישור: Get Ready for a Pathfinder® for Savage Worlds two-book booster campaign!
 
אם הם מכניסים את הנינג'ה, אז מן הסתם יכניסו גם את הסמוראי – למרות ששניהם בעיני מיותרים ועל אחת כמה וכמה בפאת'פיינדר פראי.
הנינג'ה הוא נוכל עם יכולות צ'י והסמוראי הוא אביר עם משאב resolve שאותו הוא משקיע כדי לזכות בתוספים.
 
שניהם יחדיו אכן מיותרים. אחד מהם יכול להוסיף מגוון נאה בהחלט.
מאידך, בעוד המדריך המתקדם לשחקן, מכיל הרבה אופציות מגניבות של גזעים ומקצועות לכל משחק, אני חושד שבשני המקצועות והגזעים לא ימלאו תפקיד מרכזי - בעיקר מסקרן אותי לראות את המכאניקות החדשות.
 
כן, הגזעים החדשים שהוכרזו לא נשמעים ממש מעניינים (הם כמו אאסימר וזד, אבל של יסודות...) והמקצועות נשמעים מיותרים ועל אחת כמה וכמה בשיטה של עולמות פראיים שקל יותר לערבב נוכל עם יכולות צ'י או אביר שיודע גם להילחם עם קטאנה. זה לא מצדיק ספר הרחבה.

האקדוחן כן מעניין בעיני – במיוחד כי זה אומר שחוקי נשק חם עוברים גם לפאת'פיינדר פראי, שאני בעד. בטח גם יהיה ביקוש לזה בעברית? ;)
המכאניקות החדשות עשויות להיות מעניינות. נמתין לטיזרים.
 
חזרה
Top