• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

שאלות על pathfinder

Fiegor

פונדקאי חדש
אני רוצה לחזור לשחק עם קבוצה חדשה, יש כבר שחקנים והכל אבל אין ספרים. הבנו שפאתפינדר צריך רק ספר אחד ושכבר יש אותו בעברית נכון?
 
שלום וברוך הבא לפורום,
כדי לשחק את פאת'פיינדר נדרשים עקרונית שני ספרים, במקום שלושה של מבוכים ודרקונים - אז הבנת חלקית נכון.
הראשון הוא ספר החוקים הבסיסי (סקירה כאן: http://www.pundak.co.il/reviews/roleplaying-games/511-pathfinder), שמכיל למעשה שילוב של ספר החוקים לשחקן עם המדריך לשה"ם. הוא מכיל את כל חוקי המשחק וכבר יצא לאור בעברית - אם כי הוא לא זמין בכל חנויות הספרים, אלא בעיקר בחנויות המתמחות (פריק בתל-אביב או הממלכה בהוד השרון, לדוגמא).
הספר השני הוא אוגדן המפלצות, שנמצא כעת בתהליך תרגום. ספר זה מכיל את נתוני המפלצות של השיטה, וצפוי להגיע מתישהו לקראת פסח (הערכה שלי, לא רשמי). כרגע אתה יכול להשתמש באתר http://www.d20pfsrd.com שמכיל את נתוני המפלצות באנגלית.

אופציה אחרת היא להשתמש בהרפתקה מוכנה, שמגיעה עם נתוני המפלצות. אני ממליץ על מגילות העוצמה אם אתה חוזר לשחק (וגם כי אני כתבתי אותה) - היא כיפית ומעניינת וזמינה בחנויות. בנוסף יש את קבר הלהבה הנצחית, שאפשר גם לשחק כהקדמה למגילות העוצמה אך מדובר בזחילת מבוך שיותר מתאימה אם אתה מחפש הרפתקה בלי "מחשבה" אלא פשוט קרבות במבוך. למגילות העוצמה גם תצא הרפתקת המשך בשבועות הקרובים. אפשר לשחק את שלושת ההרפתקאות ברצף בלי בעיה, השאלה גם האם אתה מעדיף להכין הרפתקאות לבד או לא.
 
בנוסף, יש הרבה מאוד מידע באינטרנט (למשל המקצועות, הלחשים וחלק מהמפלצות) בשני אתרים נבחרים:

http://paizo.com/pathfinderRPG/prd/ - האתר הרשמי של Paizo, החברה שמוציאה את המשחק. הוא יתן לכם בעיקר כלים לבסיס המקורי של המשחק.
http://www.d20pfsrd.com/ - הוא אומנם לא אתר רשמי אבל מכיל הרבה יותר מידע שעובר את ספר הבסיס.

באשר לשאלה שלך, בעיקרון כן. הדמויות בפת'פיינדר הן יותר חזקות מהמקבילות שלהן ב3.5 ולכן הייתי ממליץ לחזק קצת את המפלצות בהתאם. לדוגמה, אתה יכול לראות שהגובלין של Pathfinder יותר חזק מהגובלין של מו"ד 3.5:

http://www.d20pfsrd.com/bestiary/monster-listings/humanoids/goblin - הגובלין של פת'פיינדר.
http://www.d20srd.org/srd/monsters/goblin.htm - הגובלין של 3.5.
 
חזרה
Top