• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

תגובות [תגובות] Fantasy Age, משחק פנטזיה מלא באקשן

אני לא חושב שהמקצועות "דלילים". לדוגמה דמות של כוהן ודמות של מכשף ממו"ד שתיהן ייוצגו בשיטה באמצעות מקצוע הקוסם, עם הבדלים באשכולות הלחשים ההתחלתיים, המיומנויות ההתחלתיות והרקע. זה מספיק כדי ליצור דמויות שונות מאוד.
אם לכוהן יש את אשכולות הריפוי והאדמה ולמכשף אש ותודעה, למשל, קיבלנו שתי דמויות שמתנהגות לגמרי אחרת ברמה המכאנית.

מעט מפלצות - כן. יש מגוון מאוד קטן שרובו מפלצות מ"ההוביט" או מהמיתולוגיה היוונית, אבל לא נראה לי שצריך יותר מזה בשביל ספר בסיס נטול עולם מערכה - והספר כן כולל הנחיות לחיזוק או החלשה של יריבים ומציע תכונות מיוחדות חלופיות שאפשר לתת למפלצות. הבעיה שאין הנחיות דומות גם למאפייני דמות...

מה שחסר לי זה בעיקר הדגש על התאמות השיטה לעולם.
 
rui אמר/ה:
כשאני קראתי את הספר פחות אהבתי. היו מעט מדי מפלצות והמקצועות נראו דלילים למדי...
מה כוונתך במקצועות דלילים?
כוונת המשורר של Dragon / Fantasy Age זה מיעוט מקצועות, ושיטה קלילה.. ההבדלים אמורים להגיע יותר מהתרבויות ומהבחירות של השחקן (דיסקליימר - לא קראתי את פנטזי אייג')
 
The oldman אמר/ה:
rui אמר/ה:
כשאני קראתי את הספר פחות אהבתי. היו מעט מדי מפלצות והמקצועות נראו דלילים למדי...
מה כוונתך במקצועות דלילים?
כוונת המשורר של Dragon / Fantasy Age זה מיעוט מקצועות, ושיטה קלילה.. ההבדלים אמורים להגיע יותר מהתרבויות ומהבחירות של השחקן (דיסקליימר - לא קראתי את פנטזי אייג')

כן, ובכל זאת אני חושב שיש יותר מקום לשוני בין המקצועות בין מה שבוצע. ברור שמג יהיה מגוון יותר, זה תמיד ככה. אני מדבר על הלוחם והנוכל - שניהם בערך אותו הדבר. רוב היכולות שלהם זה כישרונות חדשים או התמחויות חדשות, עם הנחות על סטאנטים מסויימים מדי פעם (וכל לוחם מקבל אותה הנחה... אז אם יהיו שני לוחמים בקבוצה, זה יהיה בדיוק אותו הדבר). מדי פעם מבליחה יכולת מיוחדת, אבל זה נדיר מאוד ופרוש לאורך עשרים דרגות ארוכות.
 
nextorl אמר/ה:
הגזעים מעניינים אותי, אבל חוץ מזה שרשמת שמגלגלים מאפיינים רנדומלית לא היה שום אזכור. אז אילו גזעים יש ולמה הכוונה במאפיינים אקראיים?
הגזעים הם: אורק, אלף, בן אנוש, בן מחצית, גמד, ננס.
כל גזע מגיע עם תוסף מובנה לתכונה אחת (לדוגמה: גמד מקבל 1+ חוסן), קצב תנועה וכמה מיקודים או מאפיין מיוחד צנוע מאוד (ראיית חושך למשל).
בנוסף כל גזע מגלגל פעמיים 2ק6 בטבלה של מאפיינים נוספים. אלו כולם 1+ לתכונה או מיקוד מסוים (לדוגמה לגמד יש בטבלה 1+ לתכונת הלחימה, מיקוד בלחימה (גרזנים), מיקוד בחוסן (שתיה) וכו').

יש אפשרות לדמות מ"מוצא מעורב", שזה עשוי להיות חצי אורק חצי אלף או אולי בן אנוש שגודל על ידי גמדים. דמות כזו מגלגלת פעם אחת בטבלה של "הגזע העיקרי" ופעם אחת בטבלה של "הגזע המשני". למשל טניס חצי-אלף מ"רומח הדרקון" יקבל כנראה את התכונות של בן אנוש, ויגלגל פעם אחת בטבלה של בן אנוש ופעם אחת בטבלה של אלף.

ספוילר - בספר המערכה\הרפתקאות TitansGrave יש גם גזע של אנשי-לטאה. אני בדיוק קורא אותו עבור ביקורת נוספת.

rui אמר/ה:
כן, ובכל זאת אני חושב שיש יותר מקום לשוני בין המקצועות בין מה שבוצע. ברור שמג יהיה מגוון יותר, זה תמיד ככה. אני מדבר על הלוחם והנוכל - שניהם בערך אותו הדבר. רוב היכולות שלהם זה כישרונות חדשים או התמחויות חדשות, עם הנחות על סטאנטים מסויימים מדי פעם (וכל לוחם מקבל אותה הנחה... אז אם יהיו שני לוחמים בקבוצה, זה יהיה בדיוק אותו הדבר). מדי פעם מבליחה יכולת מיוחדת, אבל זה נדיר מאוד ופרוש לאורך עשרים דרגות ארוכות.
בדרגה הראשונה עדיין יש בחירה של גזע, רקע ובחירת מיקודים, שלבדם עושים הבדל בין נוכל שהוא גנב משסף-גרונות עם קשרים בעולם התחתון, נוכל שהוא צייד עם קשת וחיצים ונוכל שהוא בכלל אלכימאי ואקדמאי.

אם יש סוג דמות שאי אפשר לבנות, זה כי חסרים הכשרון או ההתמחות המתאימים לה - אלא אם זו דמות שלא מסוגלת להלחם בכלל, ואז בחרת בשיטת המשחק הלא נכונה.

אני כן חושב שמו"ד 5 עושה את זה טוב יותר - לא כי יש בה יותר מקצועות אלא בגלל שהיא מציעה בין כמה מכאניקות שאפשר לבחור (לדוגמה להחליט שאתה רוצה רק מכשפים ולא את המכאניקה של אשפים). ובאופן כללי הספרים שלה הרבה יותר נגישים לשחקן חדש.
 
the Nerubian אמר/ה:
הגזעים הם: אורק, אלף, בן אנוש, בן מחצית, גמד, ננס.
כל גזע מגיע עם תוסף מובנה לתכונה אחת (לדוגמה: גמד מקבל 1+ חוסן), קצב תנועה וכמה מיקודים או מאפיין מיוחד צנוע מאוד (ראיית חושך למשל).
בנוסף כל גזע מגלגל פעמיים 2ק6 בטבלה של מאפיינים נוספים. אלו כולם 1+ לתכונה או מיקוד מסוים (לדוגמה לגמד יש בטבלה 1+ לתכונת הלחימה, מיקוד בלחימה (גרזנים), מיקוד בחוסן (שתיה) וכו').

יש אפשרות לדמות מ"מוצא מעורב", שזה עשוי להיות חצי אורק חצי אלף או אולי בן אנוש שגודל על ידי גמדים. דמות כזו מגלגלת פעם אחת בטבלה של "הגזע העיקרי" ופעם אחת בטבלה של "הגזע המשני". למשל טניס חצי-אלף מ"רומח הדרקון" יקבל כנראה את התכונות של בן אנוש, ויגלגל פעם אחת בטבלה של בן אנוש ופעם אחת בטבלה של אלף.

ספוילר - בספר המערכה\הרפתקאות TitansGrave יש גם גזע של אנשי-לטאה. אני בדיוק קורא אותו עבור ביקורת נוספת.
זה נשמע ממש מגניב, אבל זה שמאפייני הגזע הם רק מיקודים או +1 לתכונה מבאס.
אגב איך מתייחסים לבני אנוש בשיטה? כורסטילים כמו ברוב השיטות?
 
בני אנוש מתוארים כמאוד מגוונים אבל נוטים בעיקר למסחר, כיבושים וגילוי ארצות. הם מקבלים 1+ לתכונת הלחימה (שמייצגת אימון בנשקי קפא"פ והפונקציונליות שלה קרבית לחלוטין), בוחרים בין שני מיקודים (רכיבה או שחייה) והטבלה האקראית שלהם כוללת בעיקר את תכונת ההתקשרות והמיקודים שלה, אבל גם תוסף תכונה או מיקוד אחד לכל התכונות האחרות מלבד רצון.
 
חזרה
Top