• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 5 עוד Unearthed Arcana של מו"ד 5, הפעם קסם מודרני

בהמשך לשני העמודים שהופיעו במדריך לשליט המבוך שעסקו בחפצים מודרניים ו"קסם", הכתבה החדשה בסדרת ה Unearthed Arcana מציגה יותר בפירוט מכאניקה של "קסם" מודרני, או איך מתאימים את מטילי הלחשים לעולם המודרני.
http://dnd.wizards.com/articles/features/modern-magic
הלחשים קצת מזכירים את הטכנומנסר ממרוצללים.
 
אני לא מסכים, מכמה סיבות נפרדות:

1. "אם באנו לשחק מודרני, לא נראה לי שנבחר במו"ד" - מו"ד זה אופי מסוים של משחק, שבדרך כלל משוחק בפנטזיית ימי-ביניים אבל לא תמיד.
מרוצללים, תיקי דרזדן או סיון הן שיטות אחרות שנועדו להעביר פנטזיה מודרנית, אבל יש להן אופי שונה משל מו"ד. במרוצללים קרב הוא קטלני מאוד ואתה תעדיף לעשות הכל כדי לצמצם לחימה, למשל.
לא רואה סיבה שלא להשתמש במכאניקה של מו"ד גם עבור פנטזיה מודרנית או עתידנית, אם אופי המשחק הוא של זחילת מבוכים, ביזת חפצים והתפתחות לרמות עוצמה חדשות (בדיוק כמו שעשו ק20 מודרני או מהדורת סאגה של מלחמת הכוכבים).

2. הקובץ הזה די מגניב, עם כמה רעיונות מגניבים. הם אפילו לא חייבים להיות "מודרניים". כל מאפייני המקצוע החדשים של הכוהן מתפקדים גם עבור עולם מערכה של סטימפאנק (וממש לא חסרים כאלה) ומבחינת פלאפ כולם מגניבים (והם גם מזכירים רעיון שעלה לפני שנים בפורום הזה ממש: http://pundak.co.il/forums/viewtopic.php?f=5&t=14387&start=60#p238927 ).
רוב הלחשים שקשורים למחשבים יכולים להפוך ללחשי סטימפאנק או טכנומאגיה בהבדל של מילה אחת - למשל Knowbot יכול מלחש שמאפשר לך להריץ תוכנה באופן טלפתי, להפוך ללחש שמאפשר לך לתפעל מערכת הגאים. זה נכון גם לגבי מאפייני המקצוע של האשף, שאפשר להתייחס אליהם כאל יכולת לשמור לחשים בתוך אבן חן גיאומנטית ובדרגה 14 היא אפילו מתרכזת בשבילך בלחש אחד.

הדברים היחידים שצריך להחליף בשביל מערכה שאין בה מחשבים:
- לחש האקינג מאגי
- לחש פאנטום דיגיטלי
- לחש קליטה מושלמת
- לחש העלמות ממצלמות
- לחש דלת אחורית למערכת
- מאפיין המקצוע שמאפשר למכשף להשתגר דרך קווי תקשורת
 
rui אמר/ה:
קצת בזבוז לטעמי. אם באנו לשחק מודרני, לא נראה לי שנבחר במו"ד בכל מקרה. היו יכולים לנתב את החודש הזה למשהו טוב יותר.

מודרני לא בהכרח שווה ריאליסטי. מו"ד לדורותיה יכולה להתאים מאוד למשחק בסגנון "קיל ביל", "רמבו" או "אינדיאנה ג'ונס", אבל להבדיל היא יכולה לחרב לך לגמרי הרפתקה בסגנון "להציל את טוראי ראיין".
 
מן הסתם עולם מודרני ברוח מו"ד יראה כמו גרסה מוזרה של מרוצללים או כמו השליש האחרון של קומדיית הפעולה והפנטזיה משנות השמונים "צרות גדולות בצ'יינה טאון", אבל אני בטוח שיש אנשים שירצו לשחק בזה.

למעשה, אם תיקח את העיצוב של "קריאתו של קת'ולהו" ותלביש עליו חוקי מו"ד, יצאו לך הסרטים של "מכסחי השדים" - והיה לזה משחק תפקידים פעם אם אני זוכר נכון...
 
חזרה
Top