מצטער על הבלבול, בגלל שזה המשחק הראשון שאנחנו מיצרים אז חשבתי שעדיף להיות צנוע ולא להתלהב יותר מדי בהודעה הראשונית כדי לא לאכזב אם נוצרות בעיות, אבל סבבה
, שכנעתם אותי, אני אנסה לספר יותר על המשחק מבלי להכנס יותר מדי לדברים פרטיים [השותף שלי קצת פראנויידי בקשר לגניבת רעיונות].
אז אני אתחיל בקצת אלינו, ודי הרבה על המשחק: שמי עמיחי, בן 29 מקיבוץ להב [קרוב לבאר שבע], משחק משחקי תפקידים שולחניים בערך שנתיים [אני יודע, לא הרבה במיוחד], אשר התאהב במשחקי תפקידים מההתחלה, בעיקר מלשחק עם השותף שלי, חוץ ממשחקי תפקידים אוהב לשחק במחשב ולראות סדרות אנימה. לשותף שלי קוראים ג'ו טורנם, בן 28 מבריטניה, שחקן משחקי תפקידים שולחניים ותיק, חוץ ממשחקי תפקידים הוא אוהב לקרוא הרבה ולשחק במחשב.
המשחק הוא משחק תפקידים שולחני בסגנון D&D למרות שמאד שונה.
בעיקרון אנחנו מנסים ליצור משהו חדש, ולבעוט במוסכמות שמשחקי התפקידים השולחניים קבעו עד עכשיו מבלי להפוך את זה למשחק אינדי [למרות שאולי זה בכל זאת יכלל בהגדרות של משחק אינדי].
אנחנו מנסים ליצור משחק שיהיה כיף לשחקנים ותיקים ממש כמו שזה בשביל שחקנים חדשים בכך שאנחנו מנסים פחות להכניס אותם לתוך קופסא, ובמקום זה לעודד את החופש שבו הם זקוקים בכדי לשחרר את היצירתיות שלהם מבלי לשבור את המערכת והחוקים כך שמשחק ישאר הוגן ומאתגר.
סוג המשחק יהיה אפיק, כי אנחנו ממש אוהבים סיפורים והרפתקאות טובות בהמשכים.
סיפור המשחק יהיה בכמה זאנרות, כולל אפשרויות של כרוס זאנר כמו בזאנרות הפאנקים השונות [סטים פאנק] או אפילו אפשרויות מעבר של דמויות בין ממדים [כמו גלקסיית מדע בדיוני לעולם פנטסיה] או זמנים, אני מאמין שיש לעולם המשחק אפשרות להיות ענק ותמיד יש אפשרות להכניס עוד מקום העלול להוסיף עוד זאנרה למשחק, כמו אימה למשל, אז אין סיבה שלא לנצל את זה בכדי להפוך את הסיפורים של השחקנים ליותר מעניינים ומרתקים.
הקרבות יהיו מהירים ומרתקים עם שימוש אדיר בטקטיקה ואסטרטגיה בעזרת כמה שיטות שאנחנו מפתחים.
יש למשחק המון תכנים [features] חדשים שאנחנו מתכננים ועובדים עליהם, אשר את רובם אין למשחקים אחרים עד כמה שאנחנו יודעים, למרות שהייתי מעדיף שלא לנקוב במספר כי בטח לא תאמינו לי ותחשבו שאני עובד עליכם
, וכמעט כל שבוע יש לנו עוד רעיונות חדשים. מתוך כל התכנים האלו יש לנו כ-5 שיטות [systems] משחק חדשות.
חוץ מזה הינה מה שאנחנו סיפרנו למיכאל פבזנר מהעמותה לקידום משחקי תפקידים בישראל [באנגלית כי ג'ו כתב חלק מזה]:
Our system will be desisigned to move away from % systems with our own belcurve system, its for Trpg'er and the expanding audiance of gamers who are going to conventions and meeting friends, who are now meeting in real life.
It adds a weapon system where each weapon is chosen not on dps but on style of play.
starting may be limited to assist in quick game play but as it stears away from lvls it will be a more free to pick gradual xp, this allows after game sessions people to have fun of designing characters but also quickly focus on the game.
combat will be quick and fun. filled with realistic techniques and the more anime ones as they grow in strength or depending on the story tellers own style of story.
But mostly it will teach a simple lesson in it. gaming is for the players and storyteller to enjoy. no more linear stories but the storyteller will adapt his story to the players choices. in the end making a greater legend with there combined effort than any one story teller could ever dream of.
at the moment it is still in alpha testing. its time consuming but the playtests go well. the core system is solid, and the details need work. but it will be a solid and reliable system we are hoping will convert alot of people.
The combat system is our own specialised system that we conducted that allow real flow, tactics and strategic thinking while still keeping it simple and allowing the players time to make their choices and roleplay.
though this isnt the only combat system. there is a fresh system used for duels where both characters act simialtaniously on those rare epic battles. this adds huge fun to the whole party as they offer suggestions and cheer his success.
choice and descriptive combat and combined tactic is what we want to see in gamers, so we designed this system to help story telleres reward such game play with more detailed combat descriptions to promote this unity style more often.
idealy this was for fun and curiosity, but already it has some great appeal, even amongst people new and old to the game, though i admit its too early to know its full range just yet.
eventually we would like to see the system, kick start it and turn it into a great system for everyone to enjoy.
we are really optimistic about it, and think the potential of it is great.
moving away from giant tomes of repeated and complex rules, it will be up to the players and story tellers to pick there own style of play.
It is ambitious we'll be the 1st to admit it. but as we press on, we are amaised by how far and powerful the stories can be born from it.
we dont have projections of anything yet, let the work speak for itself, ideally with the internet it could be explosive. and has anyone tried our system? no, similiar maybe once, now its become something even we didnt predict.
what it can become is up to us and those that will back us. just like our system is up to the storytellers and players.
a terrible romantic line, we know, but no less than what it could be, than it might deserve.
As for the business we think that we will start on kickstarters, offering ppl to preorder the game books, and also for a better donation, we will let people help us create the game by being our beta testers, and getting their names mentioned in the game books as play testers.
we planned to make it in english since more people in the world would be able to get it and enjoy it, and ofcourse in hebrew for the Israeli TRPG community.
We are also considaring going first to smaller growing TRPG communities like in Israel to try and hopefully get more people into TRPG games, instead of going straight in the face of the big dogs competitions, and only unleashing it on the bigger markets like the USA later when we have a bit of a players community.
בכל מקרה אנחנו ממש זקוקים למפתח אתרי אינטרנט מקצועי ומיומן שיפתח וידאג לאתר של המשחק אשר יהיה חלק חשוב בפרויקט. [בגלל זה אנחנו מחפשים שותף ולא שכיר]