• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 5 [מו"ד 5] גודל מפלצות

שאלה לגבי מו"ד 5 - לפי מה מחליטים מתי מפלצת היא LARGE ומתי HUGE? מה נקודת הסף ביניהם בגודל (אפילו בערך)? למשל האם היצור הבא הוא LARGE או HUGE?

http://en.wikipedia.org/wiki/Megalania

והאם דרקון קומודו (לטאה של 3 מטרים ששוקלת 70 ק"ג) הוא LARGE או MEDIUM (הוא במשקל של אדם בערך ובאורך דומה בלי הזנב)?
 
לדעתי היצור הזה הוא Large ודרקון קומודו הוא Medium. כשאתה מעריך כמה היצור "גבוה" או "ארוך", לא סופרים את הזנב (אם יש לו זנב ארוך במיוחד זה יכול לתת לו הישג בהתקפות זנב, אבל לא משנה את התפוסה של עיקר המסה שלו).
על לטאה באורך 7 מטרים, אדם יכול לרכוב (רוכב על יצורים בגודל Large) אבל עוג בגובה 4 מטרים כנראה יהיה גדול לה מדי, אז זה עוד רמז לגבי הגודל המתאים.
 
במבוכים ודרקונים 4 זה היה לפי כמות המשבצות שהם תופסים (תכפיל ב 1.5 מטר למשבצת) http://dnd4.wikia.com/wiki/Creature_size
בחמש אני גם בטוח שיש טבלה במש"מ, שאולי כוללת גם משקלים. אבל כל זה כמובן נכון ליצורים "אנושיים", כלומר לא נחש (או לטאה) ארוכים במיוחד. למשל האם נחש אנקונדה באורך 5 מטר, אבל קוטר של 30 ס"מ, הוא בינוני או גדול?
 
אחד הפיצ'רים הנחמדים שיש בשיטות שהתפתחו מרונקווסט (קריאתו של קת'ולהו, לג'נד, סטורמברינגר) זה שיש תכונה שנקראת SIZE שפשוט מסכמת את הגודל הכללי של היצור (מידות, מסה, משקל) לערך מספרי. זה מקל על השוואות, וגם משמש לקביעה של נקודות פגיעה (ממוצע של כושר וגודל) ושל תוסף נזק (נקבע ע"פ סכום הכוח והגודל)
 
לא בטוחה שזה פיצ'ר נחמד.
זה נורא מועיל כשאתה יודע שאיש בגודל 18 זה איש ענק ואיש בגודל 12 זה ממוצע, אבל זה לא פותר את המעברים בין סדרי גודל - מוזר לי שאיש גדול הוא בגודל 18 וסוס סביר ( בערך שני אנשים) הוא בגודל 20.
 
dragons אמר/ה:
זה גם נראה קצת מסובך, אם צריך לחשב את זה לכל יצור עם מלא מספרים.


כמו כל דבר בחיים בערך. בוא נגיד שלרוב המפלצות בBRP יש פחות מידע... איך נגיד את זה ? טכני, מאשר במו"ד, אבל זו איזושהי נגזרת של גודל, יש מעט מאוד דברים שמחושבים לפיה, ויותר נועדה לתת תחושה של גודל, אני חושבת שיש יותר חישובים זמן אמת במו"ד לפי גודל :|
 
dragons אמר/ה:
זה גם נראה קצת מסובך, אם צריך לחשב את זה לכל יצור עם מלא מספרים.

האמת שלא ממש - זו אחת מהתכונות של כל יצור או דמות, כמו כוח, זריזות וכד' (יש את אותן תכונות כמו במו"ד רק עם מראה במקום כריזמה ועם תכונת הגודל הזו בנוסף) - לדמויות מגלגלים את זה פעם אחת ביצירת הדמות, ולמפלצות מגלגלים או משתמשים בערך ממוצע.
אח"כ משתמשים בזה לחישובים בדיוק פעמיים וזהו - לנק"פ (עם הכושר) ולקביעת תוסף נזק (עם הכוח). מכיוון שאין דרגות והנק"פ לא ממש משתנה, אז לא נוגעים בזה יותר אחר כך.

תוך כדי משחק, משתמשים בתכונת הגודל לעיתים די נדירות - אם אתה רוצה להרים מישהו/משהו, אתה עושה בדיקה של כוח מול גודל. אם אוהבים להכנס לדקויות, אפשר לקבוע ששריונות מתאימים לגודל מסויים או לטווח גדלים מסויים (למשל - שריון הלוחות של האביר פר-חזיר מתאים לדמויות בגודל 16 עד 18 כי פר-חזיר היה בגודל 17), או להשוואות שונות וכלליות בין גדלים.
 
BRP?
אני לא חושב שממש הבנתי את התגובה שלך.
מפקד- הממ, נשמע מעניין, משתמשים בזה גם לגודל היצור בשדה הקרב (גודל מיניאטורה לדוגמא) או שזה סתם עוד נתון?
 
BRP זה השם של המכניקה של השיטות האלה. יעני "בייסיק רולפליינג".
זה בסה"כ עוד נתון - בשיטות ההן הקרב פחות מתעסק בהעמדות ומשבצות, ומצד שני הוא מהיר וקטלני בצורה מטורפת - אני לא חושב שיצא לי להריץ קרב שנמשך יותר מחמישה-שישה סיבובים, וזה עוד כשהיו דמויות שלבשו שריון (בלי שריון - 3-4 מכות חרב ואתה מת. עם מזל בקוביות - דקירת פגיון שעשתה נזק מקסימלי + פגיעה קריטית מחסלת אדם ממוצע).
 
האם ראית שם מפת קרב כלשהי?
כי בלי שום סממן גודל, אני לא רואה איך מבדילים בין עוד לבן אדם.
אגב, מתוך סקרנות, אם משהו יותר גדול אז יותר קל לפגוע בו והפוך? זה רלוונטי לזה?
 
האמת היא שזו נקודה מעניינת, אבל אני לא מבינה מה צריך להבדיל מבן אדם.

בפועל, תכונת הגודל משפיעה על הנק"פ,קלות הפגיעה נקבעת ע"י כישרון הנשק של התוקף + ההתחמקות של מותקף, כך שלפגוע ביצור בגודל 36 ( דרקון ) יכול להיות מאוד בעייתי אם יש לו התחמקות גבוהה.
 
חזרה
Top