• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 5 [מו"ד 5] טכנולוגיה חייזרית! (עודכן 19.2.15)

כפי שציינתי בקצרה בשרשור של ברברי, כובש, מלך, יש בעולם מערכה זה כמות מסוימת של טכנולוגיה מתקדמת בהרבה מטכנולוגיית עידן הברונזה הנפוצה בעולם. לטכנולוגיה זו שלושה מקורות:

1) בני האדם הקדמונים, שהגיעו מעבר לכוכבים על גבי "כוכב נופל". טכנולוגיה זו - נשקי לייזר, רחפות, שריון כוח ותרופות שונות ומשונות וכן רובוטים - אינה נפוצה במיוחד והיא מצויה בעיקר בקברים עתיקים מתחת לסקארה (נטען גם כי חלק מ"הכוכב הנופל" קבור שם). למשמר הפרעה של סקארה יש גישה לציוד כזה, אך מאחר והציוד מתבלה ומתקלקל עם הזמן וכיום איש אינו יודע לתקנו היטב (אפילו רבי-המכשפים בסקארה), כיום רק לשומרי ראשו האישיים של פרעה יש ציוד כזה וגם הוא על פי רוב לא במצב מושלם. יש שמועות על קברים עמוקים שבהם יש שפע רב של חפיצים כאלו.

2) אנשי-הנחש המתים. הם מלכו בזמנו על אימפריה אדירה של כישוף וטכנולוגיה משונה שכללה נשקי ברק וחשמל, קוטנסטרוקטים דמויי-נחש, רחפות והרבה ציוד להנדסה ביולוגית. מרבית הטכנולוגיה הזו אבודה וחלק לא קטן ממנה נהרס בכוונה בידי הלטאישים במרד הגדול שהדיח את אנשי-הנחש מכיסאם.

3) המבקרים. אלו הם חוצנים ממעבר לכוכבים שספינת-האם שלהם תקועה (עם הינע תקול מאוד) במסלול גיאוסינכרוני מעל נקודה המצויה מצפון לכנעאהו. הם "פסיוניים" (בחוקי משחק, מנהיגיהם כושפים ולמבקר הפשוט יש ליחשונים) ויש להם טכנולוגיה המבוססת על פסי כמו גם צלחות מעופפות, רובוטים ונשקי פלאזמה. זוהי טכנולוגיה קצת פחות נדירה כי עדיין למבקרים יש סדנאות ייצור ותיקון בספינת-האם התקולה ובמושבותיהם הקטנות, אך עדיין אינה נפוצה כלל ועיקר.

למען רפרנס החוקים הבסיסיים לטיפול בטכנולוגיה חייזרית מצויים במדריך לשה"ם, עמ' 268.

בעץ זה אפרסם בהדרגה כל מיני חפיצים חייזריים שונים ומשונים מנשקים ועד לגשוש-מוחות.

טכנולוגיה כללית:
- מקורות אנרגיה

טכנולוגיית אנשי-נחש:
- טופר ברק

טכנולוגיית מבקרים:
- גשוש מוח
- נשקי פלאזמה
- רימון פלאזמה
 
פלדריק אמר/ה:
תודה רבה! מקווה שהשבוע כבר אעלה נשקי אנרגיה ובהמשך את גשוש-המוחות המדובר וקצת שריון-כוח.

רובוטים כנראה אעלה בעץ המפלצות (שאעלה בהמשך בנפרד).
 
מקורות אנרגיה
כל טכנולוגיה זקוקה לאנרגיה כדי לפעול. עם זאת, תרבויות מתקדמות שונות השתמשו במקורות אנרגיה שונים לצרכי הפעלת הטכנולוגיות שלהן. מקורות אנרגיה אלו מתנהגים באופן שונה זה מזה, ועל השחקנים ששמו ידם על שריד טכנולוגי זה או אחר לקחת בחשבון את תצרוכת האנרגיה שלו.

אנרגיה לטכנולוגיית אנשי-הנחש
אנשי-הנחש היו גדולים בקסם ובתורת-הנסתר ומכונותיהם הסבוכות והמשונות שילבו אלמנטים של ידע טכנולוגי מתקדם עם כאלו של כישוף ואף של כישוף שחור-משחור. כמעט כל מכשיר שלהם הכיל בתוכו מנגנון סבוך, שבני-האנוש של ימינו ואף הגדולים שבמכשפיהם לעולם לא יבינוהו, האוסף אנרגיה מכוחות-הקסם הקיים בכל מקום ברקע של העולם; מכונות גדולות יותר השתמשו על פי רוב בפתחים ובשערים למישורי-הקיום השונים בכדי להפעיל את מנגנוניהם המורכבים. על כן לכל מכשיר של אנשי-הנחש המתים זה-מכבר אין צורך בתאי-כוח או בגבישים, והוא טוען את עצמו בהדרגה. למשל, אקדח-ברקים לא יחזיק במחסנית ותחת זאת יטעין עצמו בגלגול של 5-6 ב1ק6 בכל סיבוב, ומכונה-נחשית תזדקק למנוחה של 8 שעות ביום בכדי להטעין את מצבריה לפני שניתן יהיה להשתמש בה שוב.

תאי-כוח*
בני-האנוש הקדמונים השתמשו בתאי-כוח נטענים משני טיפוסים, א' ו-ב'. בתאי כוח מטיפוס א' הקדמונים השתמשו, על פי רוב, לציוד אישי ולנשקים, ובתאי כוח מטיפוס ב' לרכבים ולציוד כבד אחר. הנדסתם של התאים הללו הינה שונה באופן מהותי, ולא ניתן להחליף ביניהם או להטעין אחד מהשני. ניתן להטעין תאי כוח מכל מקור כוח של הקדמונים (למשל כור-היתוך או מטען סולארי). ההטענה אורכת 30 דקות לתא כוח מטיפוס ' או 24 שעות לתא כוח מטיפוס ב'. שני הסוגים גליליים; משקלו של תא הכוח מטיפוס א' זניח והוא אינו מוסיף לעומס על הדמות, ואילו תא הכוח מטיפוס ב' שוקל כחצי קילו (פאונד אחד).

גבישי אלריום**
מכונותיהם של המבקרים מונעות בגבישי אלריום, גבישים כתומים-אדומים זוהרים, על פי רוב בגודל אגודל אנושי, שניתן לכרותם בכמה מקומות בעולם, ואף במקום אחד בכנעאהו (מצפון להראט). הגביש מתפקד כסוללה לכל דבר בדומה לתאי-כוח של בני-האנוש הקדמונים, אך לא ניתן להטעינו; לאחר שנגמר מטענו, הוא מתפורר לאבק כתום-אדמדם ויש להחליפו בגביש חדש. לנשקיהם של המבקרים יש "מחסנית" - כמות היריות שניתן לירות עד שהגביש יכלה את כוחו ויהיה צריך להחליפו. בקרב בני-אנוש שאינם מבינים בטכנולוגיה ושלא ראו מכרה אלריום בחייהם, גביש שכזה ייראה כאבן יקרה ויימכר במחיר 100 פ"ז לגביש. הרפתקנים הבוזזים גבישים של המבקרים יכולים לבחור בין מכירתם ברווח רב לבין שימוש בהם לצרכי הפעלת טכנולוגיה. ניתן לפעמים להשיג גבישים מסוחרי אבני-חן בערי-המדינה עצמן בכנעאהו.

* מבוסס על תאי-הכוח בכוכבים אין-ספור.
** מי מנחש מאיפה לקחתי את הקונספט והשם? :D
 
אם מכונה נחשית לא תהיה בקרבת שער, היא לא תיטען?
מאיפה המבקרים מכירים גבישי אלריום? זה משאב שנמצא גם בכוכב הבית שלהם?
האם מישורים מקבילים בעולם הזה מהווים כוכבי לכת או רמות מציאות נפרדות?
חוץ מזה, מעניין מאוד ומגניב, ואני תמיד שמח לשמוע עוד פירוט על העולם. טכנולוגיה עתידנית בעולם מו"ד זה תמיד מגניב.
 
אאז"נ במוד"מ1 הופיעה ספינת חלל שלמה מלאה ברובוטים, לייזרים ומטולי רימונים ("שרביט ביצי המוות", כן כן, ככה ההרפתקנים אמורים לקרוא לזה..) בהרפתקה בשם "המשלחת להרי המחסום".

אישית, אני מעדיף את הפנטזיה שלי נטולת טכנולוגיה ומקבילה ככל הניתן למאה ה-12. אם אני ארצה לשים טכנולוגיה חדישה מעבר מפואר שאבד, אני אספק ציוד שהוא עדיין ימי-ביינימי אבל קצת יותר מתקדם - שריון לוחות למשל, רובי קשת כבדים, חרבות מפלדה דמשקאית וכד'.
 
פלדריק אמר/ה:
מגניב ומעניין,אני מקווה שגם הנשקים עצמם בצורתם ויכולתיהם שומרים על הייחודיות והטלת המורא שנשק כזה אמור להביא איתו מבלי לפגוע באווירה
על פי רוב יהיו להם השפעות מיוחדות, למשל רובה ברקים של אנשי-הנחש יורה ברק ש"קופץ" מהמטרה לכל היצורים שבמרחק 10 רגל ממנה ועושה להם חצי נזק (למטרה נזק מלא); נשקי פלאזמה עושים נזק אש ויכולים להצית חומרים דליקים; ונשקי לייזר מסוגלים לעוור את המטרה בגלגול של 1 מתוך 1ק6 ואם היא נכשלת בגלגול הצלת חוסן. הנזק עצמו יהיה נמוך מזה של נשקי אנרגיה במש"מ.
 
dragons אמר/ה:
אם מכונה נחשית לא תהיה בקרבת שער, היא לא תיטען?
אכן תיטען במהירות גדולה מהרגיל.

dragons אמר/ה:
מאיפה המבקרים מכירים גבישי אלריום? זה משאב שנמצא גם בכוכב הבית שלהם?
מכוכב הבית שלהם וכוכבים אחרים.

dragons אמר/ה:
האם מישורים מקבילים בעולם הזה מהווים כוכבי לכת או רמות מציאות נפרדות?
מציאויות מקבילות\נפרדות. ייתכן והמבקרים עושים שימוש במיסור האתראלי\מישור הצללים כ"על-חלל"...

dragons אמר/ה:
חוץ מזה, מעניין מאוד ומגניב, ואני תמיד שמח לשמוע עוד פירוט על העולם. טכנולוגיה חייזרית בעולם מו"ד זה תמיד מגניב.
תודה רבה
 
המפקד האלמוני אמר/ה:
אאז"נ במוד"מ1 הופיעה ספינת חלל שלמה מלאה ברובוטים, לייזרים ומטולי רימונים ("שרביט ביצי המוות", כן כן, ככה ההרפתקנים אמורים לקרוא לזה..) בהרפתקה בשם "המשלחת להרי המחסום".
זה אחד ממקורות ההשראה שלי לזה. כך גם MIGHT AND MAGIC (משלב פנטזיה ופנטזיית-מד"ב) ו-XCOM (מד"ב גונזו-משהו ומגניב).

המפקד האלמוני אמר/ה:
אישית, אני מעדיף את הפנטזיה שלי נטולת טכנולוגיה ומקבילה ככל הניתן למאה ה-12. אם אני ארצה לשים טכנולוגיה חדישה מעבר מפואר שאבד, אני אספק ציוד שהוא עדיין ימי-ביינימי אבל קצת יותר מתקדם - שריון לוחות למשל, רובי קשת כבדים, חרבות מפלדה דמשקאית וכד'.
בעולם הנ"ל ניתן להתעלם מכל החלק המד"בי ממש בקלות ולהישאר בSWORD AND SORCERY בטכנולוגיה של תקופת הברונזה העליונה ותקופת הברזל המוקדמת. אפשר כמובן להחליף כל ארטיפקט טכנולוגי של סקארה למשל בציוד של ימי הביניים פרופר (שיהיה מתקדם בכ-2000 שנה מזה שקיים בכנעאהו בשימוש נפוץ).

אגב לטכנולוגיה ימי-ביניימים משוכללת שים לב למה שהסינים פיתחו במאות ה-10-12... הם היו מתקדמים הרבה יותר מאירופה של אותם הימים.
 
נמחקה לי התגובה, באסה.
רציתי לשאול כמה כוכב הלכת של המבקרים דומה לכוכב הלכת שהם נחתו עליו, והאם אנטומית הם מסוגלים לנשום את האטמוספירה, לאכול את המזון, לשתות את המים, וכו'.
אמרת שיש את הגבישים האלו בשני כוכבי הלכת, אז סימן שיש דברים מסוימים דומים.
 
יש דמיון מסוים, מספיק בכדי שהם יוכלו לחיות בעולם הנוכחי ללא חליפת חלל ולאכול יצורים מקומיים. מה שכן, הכבידה בכוכב הבית שלהם חלשה במקצת מאשר פה כך שבעולם הנוכחי הם דיי חלשים פיזית (אבל בשביל זה יש טכנולוגיה).
 
אז בעצם טכנולוגיית אנשי נחש נטענת מאנרגיית הקסם של העולם, בעצם, וכל שהם קרובים למקור כוח ספיציפי הם נטענים מהר יותר?
אז אין שום דרך לצבור כוח (בטכנלוגיית אנשי נחש בלבד) כדי שהמכונה תוכל לפעול לזמן רב יותר?
 
dragons אמר/ה:
אז בעצם טכנולוגיית אנשי נחש נטענת מאנרגיית הקסם של העולם, בעצם, וכל שהם קרובים למקור כוח ספיציפי הם נטענים מהר יותר?
אז אין שום דרך לצבור כוח (בטכנלוגיית אנשי נחש בלבד) כדי שהמכונה תוכל לפעול לזמן רב יותר?
תלוי במכונה. על פי רוב, המכונות "נטענות" מחדש מהסביבה, מה שאומר שאין צורך בדלק או בתחמושת ומה שמפשט מאוד את הלוגיסטיקה. החיסרון העיקרי הוא בכך שהטעינה לוקחת זמן מסוים. דיי דומה לחפצי קסם במהדורה 5 למעשה...
 
גשוש מוח
מקור: מבקרים
זמינות: לא נפוץ

גשוש המוח הוא כדור מתכתי קל בגודל כף יד בצבע כחול-סגלגל. בחינה מדוקדקת שלו תמצא פתח הנפתח בלחיצה ומאפשר הכנסת גביש אליריום. הוא משמש כ"מכשיר קשר" ומגבר פסיוני עבור המבקרים, בכדי לאפשר להם לתקשר מעבר לטווח הטלפתיה הטבעי שלהם (העומד על 120 רגל). הפעלת הגשוש דורשת פקודות מנטאליות ועל כן עכול להפעילו רק מי שמחונן בלחשי קוסמים (ARCANE) מכל סוג שהוא, אפילו ליחשונים; מי שאין בידו גישה לקסם זה או שיש לו גישה רק לקסמי כוהנים לא יוכל להפגיל את הגשוש.

הגשוש מאפשר קשר טלפתי דו-סטרי עד לטווח של 5 קילומטרים; המשתמש יכול לשלוח ליצורים הודעות קצרות כפעולת בונוס (בדומה ללחש מסר - Message); מקבל ההודעה יכול לענות עליה למשתמש. ללא שימוש ביכולת הסריקה של הגשוש (ראה להלן), גביש האליריום שבו יכול לתמוך בהפעלה רציפה של תקשורת זו למשך חודש שלם. בנוסף לכך, בפעולה רגילה ניתן לבצע סריקת-מוח של מטרה עד לטווח 20 רגל הדומה ללחש גילוי מחשבות (Detect Thoughts) עם דרגת קושי של 13 לגלגול ההצלה. סריקה כזו דורשת השקעת "מטען" אחד של הגשוש, מתוך 10 שיש לו; לאחר השקעת כל 10 ה"מטענים", גביש האליריום מתכלה ויש להחליפו.

[הערה: זה מכשיר דיי דומה בפעולתו לקסדת טלפאתיה (עמ' 174 במש"מ) אך עם מגבלה של שימוש רק בידי מטילי לחשי קוסמים וכן מגבלה על מספר השימושים במכשיר ושימוש באליריום כדלק. כמעט לכל צוות של מבקרים יהיה מכשיר אחד כזה לפחות בידי המנהיג, לצרכי קשר עם הפקודים]
 
פלדריק אמר/ה:
אני לא מספיק מבין במוד 5,אבל זה נראה מגניב.כמה זה לא נפוץ?זה כמו עתקים פחותים,או שאלו חפצי הקסם של העולם?אם לא,יש חפצי קסם?
יש בעולם גם חפצי קסם רגילים. הטכנולוגיה היא אפשרות אופציונאלית לצידם - בעיקר בכדי לתת גיוון. על פי רוב יש לטכנולוגיה מגבלות שאין לקסם אך מצד שני במערכה שבה יש הרבה מבקרים למשל היא תהיה נפוצה בהרבה מחפצי קסם פרופר. אבל אפשר בעולם זה להריץ גם קמפיינים שלמים בלי להתעסק בטכנולוגיה.
 
חזרה
Top