• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

קיבלתי את Rise of Tiamet

ההרפתקה השנייה של עריצות הדרקונים של מבוכים ודרקונים, לדרגות גבוהות 8-15.
היא נשמעה לי מדליקה ובקריאה ראשונה שלה היא אכן נראית מעניינת - מדובר בהרפתקה דינאמית, שמחולקת למספר פרקים בגדול, אך סדר האירועים וההרפתקאות נקבע לפי פעולות השחקנים ולא בסדר קבוע. בכלל יש הרבה חופש לשחקנים ולמנחה.

גם הפלאף הוא מגניב, עכשיו התחלתי בהמרה שלה לאיי הסערה - זה מגניב שהיום מבוכים ודרקונים מגיע עם פלאף מובנה, שלא נמצא בעולם גנרי אלא ממלכות נשכחות. אולי זה גורם לעוד טיפה מאמץ להמרה שלי לאיי הסערה, אבל זה משפר את ההרפתקה.

החסרון העיקרי שראיתי, והוא משמעותי, שאין באמת היתקלויות בנויות בספר. פשוט כשיש היתקלות כתוב התיאור הכללי של המיקום ושיש בו 5 ענקי סערה לדוגמא, וזהו. אין נתונים, אין טקטיקה, אין כלום. זה ממש הפוך ממבוכים ודרקונים ארבע שם כל היתקלות הייתה מפורטת עם מפה - כאן פשוט אין כלום והמנחה צריך לעשות הכל.
פשוט נורא, למרות זאת ההרפתקה מגניבה :)

נ.ב. זו הסקירה של נמרוד למטמון מלכת הדרקונים הספר הראשון של עריצות הדרקונים - http://www.pundak.co.il/reviews/roleplaying-games/655-hoard-dragon-queen-adventure
 
זה אומר מה שכתבתי - יש תיאור כללי של המקום ואז כתוב מי היצורים ששם, וזהו.
את הנתונים שלהם צריך לשלוף מספר אחר, טקטיקה או עמדות בתחילת הקרב המנחה קובע וכך הלאה. גם אוצר לא תמיד מופיע.
ברור שאני יכול לעשות הכל לבד, אבל לא בשביל זה רכשתי את ההרפתקאה. לפחות בערכה למתחיל כל נתוני היריבים מרוכזים בסוף ההרפתקה.

עוד משהו לא ברור, במהלך ההרפתקאה הדמויות מנסות למנוע את עלייתה של טיאמט. מקריאה ראשונית נדמה שאין להן באמת סיכוי לעצור את זה, ללא קרב אפי בסוף. ואז זה קצת מאכזב לטעמי שהמעשים שלהם קודם לא באמת קובעים את התוצאה הסופית.
ההרפתקאה עצמה מגניבה, אבל זה משהו שאני אצטרך לשנות.
 
סקירה תגיע מנמרוד לדעתי :)
כמו שאמרתי אין בדיוק עלילה מסודרת אלא אוסף של אירועים -
הכת מנסה לשחרר את טיאמת מהכלא שלה באמצעות טקס שמשלב מסכות דרקון. הדמויות מנסות לעצור את זה כנציגות של מועצת כוחות הטוב. בגדול להרפתקה יש פגישות מועצה שזה דיפלומטי/פוליטי, חלקים של משימות לעצור את הכת, וחלקים שבהן הכת תוקפת חזרה.
בסוף מגיעים לבאר הדרקונים ששם נערך הטקס והדמויות צריכות להביס את טיאמת
 
הדמויות מסיבות אלה בדרגה 15? עם כל משרתיה? אז עם מה הן מתמודדות בדרגה 20?
כמה מזה זה זחילות מבוך וכמה מזה לא? והאם הן בנויות טוב?
 
The oldman אמר/ה:
עוד משהו לא ברור, במהלך ההרפתקאה הדמויות מנסות למנוע את עלייתה של טיאמט. מקריאה ראשונית נדמה שאין להן באמת סיכוי לעצור את זה, ללא קרב אפי בסוף. ואז זה קצת מאכזב לטעמי שהמעשים שלהם קודם לא באמת קובעים את התוצאה הסופית.
ההרפתקאה עצמה מגניבה, אבל זה משהו שאני אצטרך לשנות.
אני אחכה לסקירה מלאה, כי יש לי הרגשה שאתה אומר דבר והיפוכו כאן. :|
 
אם אני מבין נכון, הכוונה של אולדמן היא שלאורך כל ההרפתקה, המטרה המוצהרת של הדמויות היא למנוע את שחרורה של תיאמת מהגהנום.
אבל השיא של המערכה הוא בהכרח לחימה בתיאמת שהשתחררה מהגהנום - כלומר לא משנה כמה מוצלחים אתם בלחימה בכת הדרקון, בסוף כת הדרקון תצליח ואתם לא, ואז צריך יהיה להלחם באלוהות עצבנית.

להבנתי הנתונים של תיאמת כן מופיעים בהרפתקה, אבל מייצגים התגלמות מוחלשת שלה (הרגע טיפסה מתוך הגהנום ולא אכלה מספיק אנשים).
 
חזרה
Top