• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

פאת'פיינדר 1 מכירות מבוכים ודרקונים 5 מול פאת'פיינדר

גארי ריי, בעל חנות אמריקאית פרסם נתוני מכירות של פאת'פיינדר מול מבוכים ודרקונים 5, וזה בהחלט מעניין. הנה הגרף:
sales.jpg
מעניין לראות את הספייק האדיר של מו"ד 5, כשהוא יצא לאור, וגם שלמרות שלמעשה לא יוצאים כמעט ספרים חדשים לשיטה (רק הרפתקאות), עדיין קצב המכירות קבוע ומרשים. נראה שעוד ועוד אנשים מצטרף לשיטה, זה לא הותיקים שקונים ספרים חדשים.
פאת'פיינדר נחלש מעט לאחר יציאת מה' 5 לאור, אך לאחר מכן שומר על יציבות, אם כי לא צומח לשום מקום. קשה לדעת האם זה שחקנים חדשים שקונים את ספר הבסיס או שחקנים ותיקים שקונים את הספרים החדשים.
מה שכן, אפשר לראות שמבוכים ודרקונים 4 היה מת כבר יותר משנה לפני שיצאה חמש לאור. כמובן שמכשפי החוף גם הרגו אותה בעצמם, אבל עדיין מפתיע: הייתי בטוח שהמכירות ימשיכו, אם כי בקצב מופחת.

נקודה מעניינת שהוא מעלה בבלוג, זה העובדה שלמו"ד 5 יש תשעה מוצרים, לעומת 279 מוצרים של פאת'פיינדר. פשוט מרשים. כמובן שבתור בעל חנות, הרבה יותר קל להחזיק תשעה מוצרים מאשר קרוב ל-300.
נקודה אחרונה: חנות אמריקאית אחת מוכרת משהו כמו 2500 דולר של ספרי מו"ד בחודש. נניח שאחד עולה בממוצע 40 דולר, כלומר 60 ספרים בחודש. נשמע לי מרשים, למרות שבפועל אני משער שזה זניח לעומת כמות המג'יק ומשחקי הלוח שהחנות מוכרת.

ולמי שמעוניין, זה הקישור לבלוג: http://blackdiamondgames.blogspot.co.il/2015/09/piepocalypse-d-sales.html
 
באיזה צעד הם יכולים לנקוט לדעתך, למעט להוציא את פאת'פיינדר 2.0?
כלומר, הם כבר עכשיו מוציאים ספרים יותר מעניינים, ונתיבי הרפתקאות שנשמעים טוב יותר מאשר בשנתיים-שלוש האחרונות. אבל זה לא במת יגרום לשינוי חד.
גם פאת'פיינדר סוסייטי רץ חזק מאוד.
ייתכן שבעוד שנה ההתלהבות של מו"ד 5 תדעך, אבל קשה לי לראות משהו שמרים את פאת'פיינדר בצורה חדה.

נ.ב. ואני מקווה בשבילנו ובשביל מאנקי-טיים שלא תהיה מהדורה החדשה של פאת'פיינדר בעתיד הנראה לעין.
 
להתחיל להציע עולמות מערכה אחרים מגולאריון. בשנות ה80 וה90 דארק סאן ורייבנלופט כיכבו לצד גרייהוק הסטנדרטי, לא? זה כבר צעד מעניין יותר מאשר עוד ספר על לשחק בארץ X בגולאריון, עולם המערכה הבסיסי.
 
יש לנו כאן נתונים של שנה אחת (ושל חנות אחת בלבד). לדעתי נראה ירידה הדרגתית במכירות של מו"ד 5. המוצר העיקרי של מכשפי החוף זה מגה-הרפתקאות שיוצאות כל חצי שנה, ויש גבול כמה קבוצות מספיקות לסיים מגה-הרפתקה בזמן כדי לקנות גם את ההרפתקה הבאה בתור.

דבר נוסף זה שפאת'פיינדר זמין בהרבה יותר שפות. מכשפי החוף מפסידים הרבה קהל בעולם משום שכרגע המשחק זמין ונתמך רק בשפה האנגלית.

לבסוף- אני מסכים עם רועי לגבי אפשרויות נוספות להקפיץ את המשחק בלי להוציא מהדורה חדשה באופן מוצהר. לדוגמה Pathfinder Unchained יצר מחדש חלק ממקצועות הבסיס בלי לחדש את הספר לשחקן. הגרסה של פאת'פיינדר לפסיונים יצאה רק לאחרונה (במו"ד 3-3.5 היא יצאה בתוך שנה מספרי הבסיס) ועוד יש הרבה איך לפתות שחקנים באמצעות עולם מערכה חדש, עם נתיבי הרפתקה משלו, במיוחד אם הוא שונה מהפנטזיה האפית של גולאריון ואפילו יותר אם יש בו מכאניקה חדשה שאין בספרי הבסיס שלא הייתה קיימת במו"ד 3.5 (כמו שהחוקים לדמויות מיתיות הקפיצו ממש את פאת'פיינדר).

אני לא יודע על עולם מערכה חדש בקנה, אבל בהחלט יש גל של ספרי מכאניקה (Unchained והפסיונים).
 
יש הטוענים שההתפזרות של טי אס אר עם עולמות מערכה, ואז הוצאה של קווי מוצרים בינוניים ומעצבנים תרמה לקריסה שלה.

אם העולמות הם באותו ז'אנר ורק שונים בתפאורה, זה באמת משנה אם הם על אותו כוכב לכת או במישורים נפרדים? גרייהוק וממלכות נשכחות לא כזה שונים, ושניהם יחסית דומים לקרין. בכל זאת הם היו עולמות נפרדים. מצד שני, מזטיקה (הרפתקאות עם אצטקים ואינקה וקונקיסטאדורים) הייתה ארץ בעולם של ממלכות נשכחות וכנ"ל גם העדר (מערכה מונגולית) - עם אותו לוגו. אל-קאדים היה אמור להיות כנראה עולם מערכה נפרד לגמרי, והיה לו לוגו משלו, אבל מסיבות כאלה ואחרות החליטו לשתול גם אותו פיזית בתוריל, הכוכב של ממלכות נשכחות.
 
נרוביאן,
גם המוצר העקרוני של פאיזו זה נתיב הרפתקאות כל חצי שנה. רק שלהם כבר יש הרבה יותר - אם כי כהערה, הם לא מדפיסים אותם מחדש, שזה גם מעניין.
למעשה שתי החברות במודל דומה, רק שאצל פאיזו כל נתיב הרפתקאות מורכב משבעה-שמונה מוצרים.

מה שכן, איך גלגל מתהפך לו: פעם אף אחד לא רצה לפרסם הרפתקאות, היום שתי החברות הגדולות עושות זאת במרץ.
 
לפחות לפי מה שהתרשמתי מדברים שהבאתם לפה, וויזארדס כוללים בכל הרפתקה גם תוספות חוקים, ואותן הם מפיצות בחינם ברשת.

זה מזכיר לי שבתקופת מיצוב כשהשגנו הרפתקה חדשה תמיד דיפדפנו קודם כל לנספח המפלצות בסוף שלה כדי לראות איזה יצורים חדשים התווספו.
 
חזרה
Top