• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

אתגר שבועי מספר 3- דרכו של השוליה

dragons

פונדקאי ותיק
מה? כתבו רק אחד ויש רק עוד כמה ימים? לא יעלה על הדעת.
הסיפור הזה בכלל עלה לי בראש בלי שום קשר ממש היום, ואז חשבתי והגעתי למסקנה שהוא קשור לפרידה ולכן מתאים (חוץ מזה לא היה לי שום רעיון, גילת'אנס אתה חייב להפסיק לרשום בדוגמאות רעיונות כל כך טובים).

"אונתאר, זהו היום! קום כבר!"
אונתאר קילל חרש ונפנף את ידו בכיוון הכללי של העורב. מאז שאדונו לקח את החיה אל המגדל, היא שימשה להעברת הודעות, נשיאת רכיבי קסם, ובעיקר- תפקידה המטריד מכל- להעיר אותו בבוקר. וזה תמיד היה בצווחות.
אונתאר נאנח וקם מן המיטה, לובש במהירות את בגדי הקוסם שלו- אריג רחב שארוגות בו אבני חן זולות רבות, שעליהן הוטלו מגוון כישופים או לחילופין אגרו אנרגיה. אונתאר אף פעם לא הבין למה קוסמים לובשים גלימות- הם סתם מסתבכים בהן. למה לא בגד שהוא גם נוח וגם שימושי?

חדרו לא היה גדול, והיה בנוי מאותה אבן אפורה שממנה היה בנוי שאר המבנה. אונתאר העיף מבט בחדר, ששימש לו בית מאז ילדותו- בשולחן העץ הגדול והעמוס פריטים, בערימות הרכיבים שהיו מפוזרות על הרצפה תמידית, ועל חמשת כונניות הספרים השונות, כל אחת מכילה ספרים בנושא שונה וכל אחת בעלת צורה מוזרה מקודמתה. אונתאר נאנח שוב. הוא יתגעגע למקום הזה, זה היה ביתו- וכעת הוא היה צריך לעזוב אותו.

הוא ירד במדרגות הלולייניות בעוד העורב מצווח מאחוריו. הוא מלמל לחש ופיסת לחם ריחפה מארון קרוב אל ידו. הוא זרק אותו בכיוון הכללי של הציפור, שתפס אותה בחדווה.
למגדל היו חמש קומות עיקריות, ולכל אחת איזורים שונים. בעודו יורד מהקומה הרביעית (החמישית הייתה הספרייה), שהוקצתה לו, אונתאר עבר על פני המעבדה של מורו בקומה השלישית, עצר לרגע להסתכל בקומה השנייה, שתמיד הדהימה אותו מאז שהיה ילד- אוכל מרחף באוויר בכוחות עצמו, בדים מנקים את עצמם, צלחות מלוכלכות מרחפות נשטפות במים שהופיעו יש מאין. ברגע שאונתאר ראה את החדר בפעם הראשונה, הוא ידע שהוא רוצה להיות קוסם. היכולת לבצע דברים יומיומיים פשוטים כל כך באמצעות נקישת אצבעות, קסמה לו. מילולית. מאוחר יותר הוא למד שכשף נרחב שכזה דורש הרבה יותר מאמץ מנקישת אצבעות, ועל כל הקומה היה כישוף קבוע שנתן לחפצים את הכוח לבצע מטלות בעצמם. אך כילד הוא לא חשב על כל זה.

אונתאר הגיע לקומה הראשונה, לאגף של מורו, לונטאלאס. הוא היה אדם גבוה ומרשים, בעל שיער חום שנומר באפור, ותמיד היה סבוך משעות של עבודה ללא שינה. כשהוא נכנס לחדר, לונטאלאס היה באמצע ניסיון לחש חדש כלשהו, אבל הוא הפסיק בשביל לסקור את תלמידו. עיניו הכחולות הנוקבות עברו על בגדיו המרושלים בביקורתיות.

אונתאר, מרוגז מעט, יישר אותם וסידר את עצמו באמצעות לחש פעוט. הוא בא להעיר הערה צינית, אבל עצר את עצמו. זה היום האחרון שלהם יחד. כדאי שיהנו ממנו.
הם הלכו יחד לחדר האוכל, שבו האוכל הופיע תמיד מייד כשנכנסו. בעודם אוכלים לחם, גבינה ופירות (לונטאלאס טען שיותר מזה דורש מאמץ מיותר). מורהו פנה אליו :
"אז אתה יוצא לטינבאר, ומשם לארצות האלפים. אתה יודע את הדרך- ויש עליך את הכסף למסע. אבל אתה, עצמך מוכן?"
הוא תמיד ידע לקרוא אותו כמו ספר פתוח. "אני עוזב את הבית שלא עזבתי למרחק של יותר מכמה קילומטרים כל ילדותי. אני לא יכול לדעת אם אני מוכן עד שאצא לדרך."

"אבל אתה חייב לצאת לדרך- אני לא יכול ללמד אותך עוד. אמרתי לך- יש לך פוטנציאל, אונתאר. הקסם סביבך עוצמתי כפי שלא ראיתי מעודי. אפילו יותר מהמורה האלף שלי. אני אומר לך, האלפים ילמדו אותך נפלאות. דברים שלא חלמת שקיימים. תוכל להיעשות ארכימג- אני בטוח שהאלפים יראו את הפוטנציאל שלך גם כן."

"אני בהחלט מקווה." תמיכתו של מורו עזרה מעט להפיג את הלחץ, אבל רק לזמן קצר. בעודו מסיים ללעוס את הלחם, אונתאר התחיל לקום מהשולחן. אין כל כך יותר על מה לדבר. הם דנו בהכל כבר לפני חודש, כשאונתאר הצליח לסיים בתיקו את דו קרב הקוסמים שלהם. בפעם הראשונה זה שמונה עשרה שנה, מאז שניסה בפעם הראשונה- כשהיה בן שש. אונתאר נשאר עד עכשיו רק כי היה קשה לו לעזוב את ביתו, את האיש שלימד אותו את כל מה שהוא יודע והיה לו כאב- כמו זה שמעולם לא היה לו.

קליע מנצנץ חלף מעל ראשו, מעורר אותו ממחשבותיו. הוא צעק וגידף כשהוא צלל לרצפה, מאחורי השולחן.
"קדימה, פעם אחת אחרונה! נראה אם תהיה מסוגל לנצח את מורך הזקן לפני שתעזוב!" לונטאלאס עמד מצדו השני של השולחן, ידיו נוצצות באנרגיה מאגית. חיוך גדול מילא את פניו, והוא נראה לפתע צעיר.

אונתאר חייך. הדבר החביב עליו ביותר בימי חייו כאן היה הקרבות שלהם. אין דרך טובה מזו לסיים את שהותו כאן.
אונתאר הכין לחש אתמול. הוא עבד עליו כל הלילה, ורצה לבדוק אותו לפני שיעזוב. נראה שזו ההזדמנות.
אונתאר מחא את שתי ידיו בכוח, פיזר אבקה באוויר, ואז זרק אבן קטנה אל הקרקע.
האדמה התחילה לרעוד, וסדקים התפשטו ברצפת האבן. גל אבנים קטן הדף את לונטאלאס לאחר, מוציא אותו משיווי משקל ומערער את בלחש הבא שתכנן להטיל. אבל זה לא היה הסוף. מתוך הקרקע בקע יצור, מעין שילוב של יסודן סלע ומפלצת, והסתער על לונטאלאס.
אונתאר שלט בכל פעולותיו של היצור, בעודו מביט בריכוז מבעד לעיניו. הזרועות הגדולות ניסו למחוץ את לונטאלאס, אבל הוא היה זריז וחמק מהיסודן המגושם.

היסודן שיגר מטח סלעים היישר אל לונטאלאס, שנפל לקרקע בניסיון להתחמק, אך נחבט בכלל זאת מכמה סלעים. הוא צעק בכאב, ואונתאר חשש לרגע. הוא תמיד עשה את הטעות הזו, לא משנה כמה זמן הם תרגלו.
לונטאלאס ניצל את זה. תוך כדי זה שקסמי הריפוי של החדר פועלים עליו, לונטאלאס מיקד את תשומת ליבו בקסם. קרן של אש לבנה חתכה את היסודן לחלקים, והוא קרס לרצפה, ונותרה ממנו רק ערימת סלעים.

זה קרה מהר, ואונתאר בקושי התאושש מהזעזוע. כשאתה מנותק בכוח משליטה ביצור, זה גורר הלם של כמה שניות. אבל זה קרה מספיק פעמים בשביל שאונתאר יהיה רגיל. הוא כבר הכין את הלחש הבא שלו, ושיגר כדור ירוק של חומצה היישר אל לונטאלאס.
לונטאלאס התחמק הצידה, אבל כדור החומצה עקב אחריו. בלית ברירה הוא נאלץ לפוצץ אותו עם ברק, מה שנתן לאונתאר זמן להמשיך בהתקפה. או לפחות כך הוא חשב. הוא עמד לגרום לקרקע לאחוז את הרגליים של לונטאלאס, כשלפתע רוח חבטה בו והעיפה אותו היישר לתוך הקיר.

קסם הריפוי שהוטל בחדר התחיל מיד לפעול, מעמעם את הכאב ומאחה את הפצעים. אונתאר ראה את לונטאלאס מתקרב, ידיו זוהרות בלבן ובכחול. הוא ראה בעיניו שהוא חשב שהוא עומד לסיים אותו. לפעמים קרה שהוא הפסיד ככה, במהירות, על טעות טיפשית אחת. אבל זה היה היום האחרון שלו. הוא לא יתן לו להיות יום כזה.

אונתאר הטיח רצף של ברקים ולהבות במורהו, עובר למצב של הטלה ספונטנית. כאן לא היה תכנון לחשים מראש והטלתם, וניסיון להפריע ליריב כשהוא הטיל אותם. זה היה קרב של האנרגיה המרבית ומי שמתעל אותה טוב יותר, מהר יותר, וחזק יותר. כאן אונתאר היה טוב יותר, כי כמו שמורהו אמר, הקסם סביבו היה חזק מאוד, ולונטאלאס ידע את זה. אבל מרגע שנכנסו למצב הספונטני, לא יכולת לסגת. אם נסוגת- הפסדת.

בעוד הם משתלחים אחד בשני בקליעים קסומים, רעל ולהבות, חומצה וסלעים, אונתאר ניסה משהו חדש. תוך כדי פרצי האנרגיה שהטיחו אחד בשני, הוא הטיל לחש רגיל. הוא כמעט פיצל את התודעה שלו מרוב מאמץ, אבל נראה שזה מצליח.
לונטאלאס הדף חזיז ברק והתכוון להחזיר כלשפתע האדמה נפערה מתחת לרגליו ולכדה אותו. אונתאר הסתער קדימה להחזיק את ידיו של מורו מאחורי גבו, כך שלא יוכל להטיל לחשים. הוא ניצח.

***

אחרי שנחו ונתנו לחדר לתקן את עצמו מהנזקים שגרמו לו, אונתאר קם לבסוף, וצעד בנחישות לכיוון היציאה. תרמילו הופיע על גבו לרצונו, והוא עמד לגשת לאורווה הקטנה שלהם, כשהוא הרגיש יד טופחת על גבו.
אונתאר הסתובב אל מורו, והוא ראה אותו מביט בו במבט עמוק ומתבונן. אונתאר ראה במבט הזה עצב, תקווה ההתרגשות, אבל בעיקר- אמונה.
"אתה מסוגל לזה אונתאר. לא הייתי שולח אותך אם לא הייתי יודע את זה."
אונתאר יכול היה רק לחייך בהכרת תודה. הוא יצא החוצה, וניגש אל העמוד שאליו היה קשור הסוס השחור היפהפה. הוא הריח את פרוותו החמימה. הוא תמיד אהב את הסוס. ארכימאגים יכלו לשגר את עצמם בלי בעיה בכל מקום בו היה מעט קסם, אבל כקוסם פשוט (לפחות כרגע) הוא השתמש בסוס.
וכך הוא דהר משם , לעבר עתיד לא ידוע.


עריכה בקרוב- יש תיאורים שאני רוצה לערוך.
יש גם עוד קטע שרציתי להוסיף, המשך כשהשוליה חוזר למגדל אחרי שנים- נראה לכם רעיון טוב או מיותר?
 
לא מסכים, בתור קטע קצר הוא עושה את מה שהוא אמור לעשות.

קסם יום-יומי זה כיף - נחמד לראות כל מיני בעיות נפתרות תוך רגע - אבל גם קשה מאוד לכתוב קסם יום יומי שנראה אמין. אם הם יכולים לסדר בגדים עם לחשים, למה צריך לשטוף כלים עם מים ולא פשוט להעלים את הלכלוך? אם הספרייה בקומה החמישית, זה אומר שהם מטלפרטים לשם? האם טלפורטציה קיימת, ואם כן, למה לבזבז זמן על סוס? האוכל מגיע ממזווה, או שהם יוצרים אותו? מה קוסם בכלל צריך לקחת למסע, אם הוא יכול לפתור כל בעיה רגילה עם לחש קטן?
תראה, אני לא מצפה שתבנה עולם שלם ועקבי בשביל קטע קצר אחד. אבל בתור השטיק העיקרי של הסיפור, הייתי רוצה להרגיש שאני מבין איך הוא עובד.

חוץ מזה, היה כדאי לערוך את הסיפור טוב יותר. יש כמה שגיאות כתיב, משפטים שלא זורמים כל כך טוב, ודברים כאלה.
 
אולדמן- האמת שזה מה שתכננתי שיהיה הקטע הנוסף...
ת'ור- אני אערוך את המשפטים, הקסם היום יומיומי הוא רק לדברים פשוטים יחסית, אני אעבור על הסיפור ואתקן מה שלא מסתדר עם זה.
 
אני חושב שהעברת את תחושת הציפייה ליציאה לדרך בצורה מעולה. ממש יכולתי להתחבר לחרדה של לעזוב את הבית באמת, ולצאת למסע שקצוותיו פתוחים. (אפילו עשה לי קצת חשק :) )
מה שלדעתי עבר פחות טוב היה תחושת הפרידה. העובדה שהם לא דיברו אפילו קצת כמעט כל הסיפור לא גרמה להם להראות כמו אב-ובן שנפרדים, אלא כמו שני אנשים עם יחסים מביכים שנגמר הזמן שבו הם צריכים להיות ביחד. תחשוב מה היה קורה אם היית מבלה יום שלם עם החבר הכי טוב שלך - לא היו כמעט שתיקות, אפילו (ובמיוחד) אם הוא היה יודע שאתה עוזב למחרת. גם ביחסים של אב-בן, הייתי מצפה לראות יותר אמוציות משני הצדדים בנוגע לעזיבה.

סה"כ, התחושה עברה מאוד טוב. אגב, לדעתי המשפט האחרון היה מיותר - הדמעה הייתה דרמטית מדי לטעמי, והיה אפשר לסיים במשפט שלפני עם איזה שיפוץ קטן.
 
טוב, למרבה הצער לא יצא לי לערוך. אני אגש לזה מחר, מצטער.
אני אקח את כל מה שאמרתם לתשומת ליבי.
רק תגידו מה אתם מעדיפים- לפרסם את החלק השני או לא?
 
אוקי, באיחור עצום כל כך עד שכמעט נגמר האתגר הרביעי, ערכתי את הסיפור. שום דבר רציני, חוץ מדבר אחד.
חשבתי על מה שגילת'אנס אמר, על יום אחרון עם החבר הכי טוב שלך. לא כל כך עלה לי בראש איך לשפר את האינטראקציות של הדמויות כי אני יכול להסתמך רק על מה שקורה לי ולנסות לדמיין סיטואציות (אבל את לא בהכרח את האינטראקציות).

אבל האמת שקרתה לי סיטואציה כזאת לפני שנה, כשעזבנו לשנת שבתון. אז היינו ביחד ועשינו דברים רגילים, כי ידענו שלא נזכה לעשות אותם עד שניפגש שוב עוד הרבה זמן, וכי מהדברים הרגילים האלו נהנו. אז שמתי סיטואציה כזו, כי יש בה אקשן וגם כי זה נראה לי מה שאני הייתי עושה.

ועכשיו אחרי כל העריכה, זה ארוך מדי. נהדר.

עכשיו חפירה ארוכה ולא קשורה :

דרך אגב, הסיפור הזה עלה לי בראש ממחשבה על קיסרויות ענק בעולם פנטזיה- ספציפית, קיסרות אל מתים שבראשה ליץ' בן מאות שנים. אז חשבתי מאיפה הוא התחיל, איך הוא נעשה מרושע, וכו'. אז דמיינתי אותו כשוליה בעל פוטנציאל שיוצא ללמוד מאגיה אצל האלפים.

מה שתכננתי לעשות בסצינה שהוא חוזר זה שהמגדל הרוס (הוא שמע חדשות על ההרס ומגיע מיד) ושהוא נבזז בידי יצורים תבוניים תאבי קסם. אז הוא מזמן לזמן קצר את הרוח של מורו ונשבע לנקום למרות שהמורה מנסה לגרום לו לוותר על זה. ואז הוא מגלה שהוא מסוגל להקים זומבים ושיש לו כישרון יוצא דופן להעלאה באוב, ויוצא לצוד את היצורים. משם הוא כבר נעשה קר, אכזרי ומפקד על עשרות אל מתים.

כאן זה כבר לא מסופר במה שתכננתי לכתוב, אבל בסוף הוא נעשה קיסר אל מתים עתיק ואכזר. ואז עלתה בי מחשבה על שינוי הדמות קצת בכך שאולי הוא לא רואה בעצמו רע, אלא שהוא פועל ליצירת חברה מושלמת ללא פגיעה או מוות, שעליה אל מתים (שמבחינתו הם גלמים, כי אין בהם נשמה או חיים אמיתיים) ישמרו. הוא מתכנן להחיות כל מי שמת במלחמה נגדו על כיבוש העולם והפיכתו למושלם. זה יכול ליצור קמפיין מרתק של דמויות מרושעות לכאורה שנלחמות על כיבוש העולם בעולם שופע אימפריות, אבל שבסופו יש להם באמת כוונות טובות שניתן ליישם בצורה טובה.
 
חזרה
Top