ובאותו עניין - מישהו מכיר שיטות משחק עם יצוג מעניין ונוח וגם יחסית מציאותי של כלי רכב, מטוסים וכד'? סתם מסקרנות - המעט שאני נתקלתי בו היה די מסורבל בנושא.
פלאפי אמר/ה:ב-d20 modern יש חוקים מסודרים למרדף מכוניות (חדשים לגמרי, כאלו שלא קיימים בגרסא 3). יצא לנו לבדוק אותם איזה פעמיים, אם שולטים בהם טוב הם יכולים להיות מהנים. הנקודה העיקרית שם היא שכל תמרון וכל פעולה שאתה מבצע בזמן מרדף גוזל ממך מהירות, אבל מצד שני יכול לתת לך יתרון אסטרטגי.
dragons אמר/ה:אני חושב שזה יהיה רעיון לא רע לעשות קטעים כאלו סיפוריים לחלוטין/משלבים חופשיטה. אולי אפילו אפשר להכין מכאניקה כלשהי למרדף רכבים שרלוונטית לרוב השיטות, כמיני מכאניקה שיכולה להיות בתוך כל שיטה, ולפרסם בפורטל.
אני אישית לא מכיר מספיק, אבל אני מוכן לעזור אם מישהו חושב על לעשות משהו כזה.
איזה ניטפוק. בסדרהמפקד האלמוני אמר/ה:פלאפי אמר/ה:ב-d20 modern יש חוקים מסודרים למרדף מכוניות (חדשים לגמרי, כאלו שלא קיימים בגרסא 3). יצא לנו לבדוק אותם איזה פעמיים, אם שולטים בהם טוב הם יכולים להיות מהנים. הנקודה העיקרית שם היא שכל תמרון וכל פעולה שאתה מבצע בזמן מרדף גוזל ממך מהירות, אבל מצד שני יכול לתת לך יתרון אסטרטגי.
כלומר, מהירות היא המשאב העיקרי שצריך לנהל ועל בסיסו פועלת המכניקה (קצת כמו שמכניקת קרבות פועלת מסביב למשאב של נק"פ, של קסם מסביב למשאב של נקודות קסם או מאגר לחשים וכו') - נשמע מעניין.
רק ניטפוק - זה לא יתרון אסטרטגי אלא יתרון טקטי. טקטיקה עוסקת בניהול של קרבות ובטווח הזמן המיידי, אסטרטגיה עוסקת בניהול מלחמה שלמה וכוללת תכנון לטווח ארוך.
dragons אמר/ה:חשוב להוסיף גם שאם שחקן מתאר ספיציפית איזה מהלך הוא עושה (חותך אותו מימין) אז זה נותן לו בונוס מסוים על תיאור והיתרון לא יהיה סתם "יתרון" מכאני הוא גם יתואר משחקית כ"חתכת אותו מימין".
ממש ממש לא מסכים, דברים כאלו מסמנים על המטרה שאתה שואף אליה. אתה שואף למשחק איטי עם תיאורים מושקעים או למשחק מהיר בו אולי אתה אומר סה"כ "אני תוקף!" או "אני חותך אותו מימין" אבל המשחק הרבה יותר דומה לסרט אקשן. מכאניקה של בונוסים לאנשים שמשקיעים בתיאור מעודדת את הסוג הראשון, ואפשר לראות אותה בנשגבים, אישית אני חושב ששל הנשגבים מתאימה לכאן מעולה.dragons אמר/ה:זה צריך להיות הנחיה כללית- יש מנחים שאוהבים שהדמויות עושות שטויות שאיכשהו עובדות כי הם גיבורים אקרובטים. דברים סיפוריים אף פעם לא צריכים להיות טבועים ישירות במכאניקה עם מספרים- הערת צד על "בונוס על תיאור" תהיה יותר מתאימה לדעתי.