• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מרדפי מכוניות, מטוסים וכלי-רכב אחרים במשחקי תפקידים

עזוב קרבות - מרדף מכוניות למשל. זה פשוט קטע קלאסי בהמון סרטי אקשן, שממש קשה עד מעצבן לנסות להריץ במשחק - ניסיתי פעם מזמן, וזה היה די מגושם וחורק. מצד שני שיחקנו בשיטה מעצבנת שנקראה "פיוז'ן" שהייתה מגושמת גם בכל דבר אחר, אז אולי זו הסיבה.
 
אם תנסה שוב עם שיטה אחרת, אני אשמח לשמוע את התוצאות. אם עושים את במספיק התלהבות זה יכול לעבוד ("הלך לכם הגלגל הקדמי, והוא מתחיל להתרחק!" "תשלפו את מטול הרקטות! מהר!")
 
בקריאתו של קת'ולהו יש עמוד אחד בנספחים עם כללים למרדפי מכוניות, כולל שיטה די מופשטת למהירויות והאצות וגם קצת תקלות, אבל אף פעם לא יצא לי לנסות אותה. דווקא יכול להיות נחמד לנסות לרדוף אחרי אנשי צ'ו-צ'ו נכלוליים במכונית כזאתי משנות העשרים + חילופי אש מטומיגאנים!

1926_Bentley.jpg
 
אני לא מכיר שיטות עם מכאניקה טובה למרדפי מכוניות, פשוט כי זה תת-מכאניקה.
מרבית השיטות או מייצגות את זה עם נתונים, בדיקת מיומנות ואולי כישרון או משהו מקביל בתוך תת-מכאניקה פשוטה(אני יכול לחשוב על Star Wars Saga Edition, ובעצם גם על מלחמת הכוכבים החדש). במלחמת הכוכבים החדש, פשוט גילגלנו בדיקת וזה "קידם" אותנו מבחינת תנועה. כל דבר מעבר לזה, כבר מורכב מדי לטעמי.
או פשוט אפשר לנהל את זה ברמה הסיפורית, בפייט לדוגמא, אין הבדל בין מרדף מכוניות לבין מרדף רגלי מבחינת הסיפור....
 
ב-d20 modern יש חוקים מסודרים למרדף מכוניות (חדשים לגמרי, כאלו שלא קיימים בגרסא 3). יצא לנו לבדוק אותם איזה פעמיים, אם שולטים בהם טוב הם יכולים להיות מהנים. הנקודה העיקרית שם היא שכל תמרון וכל פעולה שאתה מבצע בזמן מרדף גוזל ממך מהירות, אבל מצד שני יכול לתת לך יתרון אסטרטגי.
 
אני חושב שזה יהיה רעיון לא רע לעשות קטעים כאלו סיפוריים לחלוטין/משלבים חופשיטה. אולי אפילו אפשר להכין מכאניקה כלשהי למרדף רכבים שרלוונטית לרוב השיטות, כמיני מכאניקה שיכולה להיות בתוך כל שיטה, ולפרסם בפורטל.
אני אישית לא מכיר מספיק, אבל אני מוכן לעזור אם מישהו חושב על לעשות משהו כזה.
 
פלאפי אמר/ה:
ב-d20 modern יש חוקים מסודרים למרדף מכוניות (חדשים לגמרי, כאלו שלא קיימים בגרסא 3). יצא לנו לבדוק אותם איזה פעמיים, אם שולטים בהם טוב הם יכולים להיות מהנים. הנקודה העיקרית שם היא שכל תמרון וכל פעולה שאתה מבצע בזמן מרדף גוזל ממך מהירות, אבל מצד שני יכול לתת לך יתרון אסטרטגי.

כלומר, מהירות היא המשאב העיקרי שצריך לנהל ועל בסיסו פועלת המכניקה (קצת כמו שמכניקת קרבות פועלת מסביב למשאב של נק"פ, של קסם מסביב למשאב של נקודות קסם או מאגר לחשים וכו') - נשמע מעניין.

רק ניטפוק - זה לא יתרון אסטרטגי אלא יתרון טקטי. טקטיקה עוסקת בניהול של קרבות ובטווח הזמן המיידי, אסטרטגיה עוסקת בניהול מלחמה שלמה וכוללת תכנון לטווח ארוך.
 
dragons אמר/ה:
אני חושב שזה יהיה רעיון לא רע לעשות קטעים כאלו סיפוריים לחלוטין/משלבים חופשיטה. אולי אפילו אפשר להכין מכאניקה כלשהי למרדף רכבים שרלוונטית לרוב השיטות, כמיני מכאניקה שיכולה להיות בתוך כל שיטה, ולפרסם בפורטל.
אני אישית לא מכיר מספיק, אבל אני מוכן לעזור אם מישהו חושב על לעשות משהו כזה.

ברור שאפשר לעשות את זה חופשיטה, אבל אם זה חלק עיקרי מהאקשן המתוכנן למשחק, אז למה לא מכניקה?

למשל, משחק בסגנון של "גיבורי השחקים" בו משחקים טייסים במלחמת העולם הראשונה, בלי מכניקה למטוסים ולקרבות אוויר יהיה קצת חסר במימד האקשן המשחקי שבו - למרות שהוא יכול להיות מעולה מבחינה סיפורית.
 
בעולמות פראיים יש מנגנון פשוט למדי, אם כי עקב כך לא מאוד עמוק, למרדף מופשט. זה הולך בערך ככה: שולפים יוזמה לכל משתתף, וזה משנה איזה קלף ספציפי שלפת, כי תוצאות שונות אומרות עד כמה אתה קרוב. בגדול אתה יכול לנסות לצבור יתרון על היריב (כדי שיהיה קל להתקיף אותו בתור הבא), או לאבד יתרון, או להתקיף, או משהו כזה. אני לא ממש זוכר את הפרטים.
זה דומה במידה מסוימת למנגנון קרבות החלל של מלחמת הכוכבים החדש, שבו מיקום מדויק פחות חשוב, ואתה יכול "להשיג יתרון" על היריב, לא משנה מה זה בעצם בדיוק אומר בעולם המשחק.
 
ננסק - מה שאתה אומר נשמע כמו פיתרון טוב לצורך להציג משהו מאוד "ויזואלי" בשיטת משחק שולחנית.
במקום לתת מכניקות ספציפיות לדברים כמו "עקיפה" או "לשבת לו על הזנב" משתמשים בהגדרה מכנית מופשטת ומלבישים עליה תיאור. ככה גם משחקים עם מכניקה ומקבלים את המימד של GAME וגם משאירים את הצד התיאורי של חופשיטה.
 
חשוב להוסיף גם שאם שחקן מתאר ספיציפית איזה מהלך הוא עושה (חותך אותו מימין) אז זה נותן לו בונוס מסוים על תיאור והיתרון לא יהיה סתם "יתרון" מכאני הוא גם יתואר משחקית כ"חתכת אותו מימין".
 
המפקד האלמוני אמר/ה:
פלאפי אמר/ה:
ב-d20 modern יש חוקים מסודרים למרדף מכוניות (חדשים לגמרי, כאלו שלא קיימים בגרסא 3). יצא לנו לבדוק אותם איזה פעמיים, אם שולטים בהם טוב הם יכולים להיות מהנים. הנקודה העיקרית שם היא שכל תמרון וכל פעולה שאתה מבצע בזמן מרדף גוזל ממך מהירות, אבל מצד שני יכול לתת לך יתרון אסטרטגי.

כלומר, מהירות היא המשאב העיקרי שצריך לנהל ועל בסיסו פועלת המכניקה (קצת כמו שמכניקת קרבות פועלת מסביב למשאב של נק"פ, של קסם מסביב למשאב של נקודות קסם או מאגר לחשים וכו') - נשמע מעניין.

רק ניטפוק - זה לא יתרון אסטרטגי אלא יתרון טקטי. טקטיקה עוסקת בניהול של קרבות ובטווח הזמן המיידי, אסטרטגיה עוסקת בניהול מלחמה שלמה וכוללת תכנון לטווח ארוך.
איזה ניטפוק. בסדר :p

בתכלס אפשר לעבד את המכניקה הזאת לכל שיטה. היא די נפרדת מהשיטה, חוץ מהשימוש בשיטת הפיטים והמשבצות לחישוב מרחקים ומהירויות (שאפשר בקלות להמיר לכל שיטה שיש בה מרחקים ומהירויות מוגדרים), ושימוש בסקיל של נהיגה (שוב, כל מכניקה עם סקילים יכולה להוות בסיס לגלגולים במהלך המרדף).
 
dragons אמר/ה:
חשוב להוסיף גם שאם שחקן מתאר ספיציפית איזה מהלך הוא עושה (חותך אותו מימין) אז זה נותן לו בונוס מסוים על תיאור והיתרון לא יהיה סתם "יתרון" מכאני הוא גם יתואר משחקית כ"חתכת אותו מימין".

בקשר לזה, אני בהתלבטות. מצד אחד, זה מעודד תיאורים.
מצד שני, אם יש כלל של "תוסיף 1+ עד 3+ בהתאם לרמת התיאור" אז יש שחקנים שמפרשים את זה בתור הצדקה לתאר כל מיני דברים הזויים, מסובכים ולא סבירים, ואז לדרוש בונוס כי "הם השקיעו" במשהו כמו "אני רץ על הקיר, עושה פליק פלאק, נוחת לו על הראש בעמידת ידיים, דופק לו מוכטה בעין ובועט לו בסרעפת בזמן שאני יורד לרצפה תוך ביצוע גלגלון".
 
זה צריך להיות הנחיה כללית- יש מנחים שאוהבים שהדמויות עושות שטויות שאיכשהו עובדות כי הם גיבורים אקרובטים. דברים סיפוריים אף פעם לא צריכים להיות טבועים ישירות במכאניקה עם מספרים- הערת צד על "בונוס על תיאור" תהיה יותר מתאימה לדעתי.
 
dragons אמר/ה:
זה צריך להיות הנחיה כללית- יש מנחים שאוהבים שהדמויות עושות שטויות שאיכשהו עובדות כי הם גיבורים אקרובטים. דברים סיפוריים אף פעם לא צריכים להיות טבועים ישירות במכאניקה עם מספרים- הערת צד על "בונוס על תיאור" תהיה יותר מתאימה לדעתי.
ממש ממש לא מסכים, דברים כאלו מסמנים על המטרה שאתה שואף אליה. אתה שואף למשחק איטי עם תיאורים מושקעים או למשחק מהיר בו אולי אתה אומר סה"כ "אני תוקף!" או "אני חותך אותו מימין" אבל המשחק הרבה יותר דומה לסרט אקשן. מכאניקה של בונוסים לאנשים שמשקיעים בתיאור מעודדת את הסוג הראשון, ואפשר לראות אותה בנשגבים, אישית אני חושב ששל הנשגבים מתאימה לכאן מעולה.

(בנשגבים זו עובד לפי קוביות דרך אגב, אבל אפשר להמיר בקלות את המספרים)
תוסף קוביה- על תיאור נחמד "טוב, היה מגניב, קח קובייה"
תוסף 2 קוביות- שימוש טקטי בסביבה, שכמובן מגיע עם תיאור
תוסף 3 קוביות- התוסף הכי נדיר, ומגיע ברגע שפשוט מרוב שהתיאור היה אדיר כול השחקנים עוצרים ומוחאים לך כפיים או משהו. בשביל לקבל פעלול 3, אתה לא צריך להרשים רק את המנחה- אתה צריך להרשים את כול הקבוצה.

נשמע לי שיתאים לכאן דווקא, כי תוסף 2 ממש מתאים לסצנות מרדף. בכול סרט עם סצנת מרדף נורמלית משתמשים בסביבה בשלב מסוים, אני חושב ששחקנים צריכים להיות מתוגמלים על לעשות את זה
 
משחק מהיר יכול לכלול תיאורים מושקעים - פשוט יש בו פחות עצירות לחישובים ופחות שלבים מנהלתיים (סיבובי קרב וכד').
ומשחקים של "אני מתקיף" יכולים להיות איטיים להחריד - אם יש המון סיבובי קרב וכל מיני חוקים ספיציפיים להתעסק איתם.
 
אני מסכים איתך בעיקרון עוג, אבל לא ברור לי על מה אנחנו מדברים- על יצירת מכאניקה לפורטל שתתאים לכל שיטה כמעט למנחים שרוצים מרדפים או על משחק ספציפי?
כי אם זה משהו לפורטל והוא מתייחס לכל השיטות, זה דבר אישי לכל שיטה ולכל מנחה.
 
חזרה
Top