• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

חדשות הכרוז Asmodee קנו את FFG, מה זה אומר בעצם

לפני מספר שבועות יצאה הכרזה של חברת Asmodee על רכישתה של חברת המשחקים האמריקאית Fantasy Flight Games - שאחראית לרבים ממשחקי הלוח, הקלפים וגם התפקידים הפופולאריים בעולם.
לרוב אני לא נוהג לכתוב על ידיעות כאלו, אבל הפעם מדובר על יצירת ענק משחקים, שרק (אולי) מכשפי החוף יותר גדול ממנו.

מי זה בכלל Asmodee?
חברת משחקי לוח אירופאית גדולה, שבשנים האחרונות קיבלה רשיון הפצה בלעדי למספר חברות נוספות, באירופה ובעולם. לפני כשנתיים הם נרכשו על-ידי חברת השקעות פרטית, בסכום של 140 מיליון אירו, ולאחר מכן הם החלו במסע רכישות - לפני FFG הם גם רכשו את Days of Wonder שידועים ב Ticket to Ride. בסך הכל מדובר בחברה נחשבת, אם כי המשחקים שלה לא מהזולים בשוק.

Fantasy Flight Games
החלה בהוצאה לאור של משחקי תפקידים, הידוע שבהם הוא עולם המערכה Midnight למה' 3, שבו הדמויות משחקות בעולם שהרוע ניצח. הם גם הוציאו את Dragonstar ולאחרמכן עוד משחקים, כולל את Warhammer 40K, וורהאמר פנטזי, וכיום קו המשחקים המוביל שלהם בתחום משחקי התפקידים הוא של מלחמת הכוכבים.
בנוסף לכך יש להם עוד המון משחקי לוח, בדגש על Ameritrash ומשחקים עם רכיבים מאוד מושקעים, חוקים מורכבים יחסית והרבה הרחבות. לחברה יש המון מעריצים מושבעים כשלאחרונה בזכות משחק המיניאטורות XWING הם צברו תאוצה במכירות שלהם.
הנציג הישראלי שלהם הוא מאנקיטיים שאף תרגום מספר משחקי לוח שלהם לעברית.

מה ההכרזה הרשמית על הרכישה אמרה?
שאסמודי רוכשת את FFG, אך FFG תישאר חטיבה עצמאית בתוך החברה, עם המותג שלה, ועם ניהול קו המוצרים העצמאי. ייתכן שבמורד הדרך יהיה מעבר של כותרים בין החברות, כך שכל חברה תתמחה בנישה משלה.
זו הידיעה ד"א - www.fantasyflightgames.com/edge_news.asp?eidn=5212
הפתעה אחת כבר קיבלנו:
tigris.jpg
טיגריס הוא משחק לוח קלאסי, בסגנון יורו ששונה במהות שלו מהמשחקי לוח ש FFG נוהגת להוציא, כך שזה מהלך מעניין מאוד.
למרות זאת, נראה שלפחות בהתחלה העסקים יהיו כרגיל, אבל יהיה שיפור משמעותי במערך ההפצה של FFG באירופה, ושל אסומדי בארצות הברית.
מדובר ברכישה שמטרתה כנראה לייעל את התהליכים ולהרוויח דרך חסכונות - אבל אולי בעיקר מדובר בענק משחקי לוח וקלפים. השילוב של FFG, עם אסומדי, ועם DoW, יוצר ענק אמיתי שרק מכשפי החוף יתמודדו איתו. והם לא באמת מתעניינים בדברים מעבר למג'יק וקצת מבוכים ודרקונים.
ואפילו יש כתבה בפורבס - http://www.forbes.com/sites/davidewalt/2014/11/17/fantasy-flight-games-merging-with-asmodee/

ומה עם משחקי התפקידים?
מבחינת משחקי תפקידים, אני חושש שלא מדובר בבשורה חיוביות במיוחד - גם היום FFG למעשה די מחסלת את קווי המוצרים של וורהאמר (במכירת סוף השנה כל ההרחבות, לכמעט כל הקווים היו בהנחות מאוד גדולות), ונשארת בעיקר עם מלחמת הכוכבים. בכלל משחקי תפקידים היוו אחוזים בודדים של המכירות בחברה להבנתי, וכעת לא ברור אם זה יעניין את אסומדי.
שזה חבל, כי כך שוק משחקי התפקידים נמצא בצרות, התקווה הנוכחית היא שמבוכים ודרקונים 5 ירים את העסק. אולי אני אתבדה אבל, כי בהחלט שלאסומדי ו FFG יש משאבי עתק.

אז מה אתם חושבים על האיחוד? זה בכלל מעניין אותכם, או כל עוד המשחק טוב, הלוגו על הקופסה לא משנה?
 
זה מדאיג אותי האמת, אני ועוקב אחרי FFG כבר תקופה, וקיוויתי לראות הרחבה לקו warhammer 40k roleplay שלהם, לפי החדשות האלו לא בטוח אפילו שנראה מהדורות חדשות למשחקים שכבר נמצאים בקו
 
Asmodee הוציאו לאור משחקי תפקידים רבים ומצלחים מאד בצרפתית תחת השם Siroz חלקם גם תורגמו לאנגלית כמו In Nomine
כך שלא הייתי מספיד את משחקי התפקידים של FFG מהר כל כך

לדברי הצרפתית ביננו ממליץ על
C.O.P.S
ועל In Nomine Satanis/Magna Veritas
 
מעניין, לא הכרתי את הפעילות הזו שלהם. אבל להבנתי כיום הם לא מתעסקים במשחקי-תפקידים?
בכלל, נדמה שיש כמה חברות של משחקי תפקידים שגילו ששוק משחקי הלוח והקלפים מכניס הרבה יותר כסף, ועברו אליו. גם FFG כמעט ונטשו את תחום משחקי התפקידים, סטיב ג'קסון כבר מזמן שכח מ GURPS ועבר למנצ'קין.
 
WildLAppears אמר/ה:
זה מדאיג אותי האמת, אני ועוקב אחרי FFG כבר תקופה, וקיוויתי לראות הרחבה לקו warhammer 40k roleplay שלהם, לפי החדשות האלו לא בטוח אפילו שנראה מהדורות חדשות למשחקים שכבר נמצאים בקו

ללא קשר לרכישה לעיל של ffg, עצם העובדה ש-
א - לא ממש יוצאים לאחרונה ספרים חדשים של 40k גם לא לקו החדש של dark heresy
ב - בשנה האחרונה המון ספרי ההרחבה של 40k היו בהנחות מטורפות לקראת חג המולד...

אומרים שהקווים הללו לא ממש מספקים את הסחורה ל FFG. לכן די בספק שנראה עוד קווים חדשים.
מאידך יצאו איזה 5-6 קווים של 40k ובטח יצאו לפחות שלושים ספרי הרחבה - אז לא ברור לי מה עוד צריך... מה עוד חסר לך?
 
כל המשחקים עד היום הם אך ורק מנקודת המבט של האימפריום או הכאוס... כולנו(מעריצים של 40K) אוהבים את האימפריום, וכוחות הכאוס הם האנטי תזה שלהם(זה כמו לשחק קמפיין רוע של מו"ד) אבל זה משאיר מלא אפשרויות לא חקורות, מה עם משחק שמתמקד באחד מגזעי הxenos? קיוויתי לזה בערך מאז ששמעתי על dark heresy בפעם הראשונה
 
מצד שני, הסיבה שאתה ממתין לזה נובע גם מההחלטה המקורית של FFG להוציא לכל "סוג" / ז'אנר של WH40K ספר / קו מוצרים עצמאי, במקום להשתמש במודל ה "קלאסי" של מוצר גנרי בסיס שמאפשר חופש ליצור את הדמויות שאתה רוצה, וספרי הרחבה שנותנים עוד אפשרויות / מתמקדים בסגנונות משחק אחרים.
לזכרוני גם אי אפשר באמת לשלב בין הקווים / ספרי ההרחבה השונים.

כמה אתה מרגיש שיש הבדל בין Only War לדוגמא, לבין Death Watch - אני מבין שזה חיילי האימפריום וזה נחתי חלל, אבל באמת זה מצדיק שני קווי מוצרים נפרדים?
 
יצאו למשחק ארבע מהדורות, כשהמהדורה האחרונה עדיין זמינה בשוק.
לדעתי המהדורה השלישית הייתה הכי פופולארית, הרביעית סבלה מכך שגם השוק התקדם לכיוונים אחרים וגם ממנצ'קין.
המשחק במקור יצא אישם בשנות השמונים.

נ.ב. סקירה ל GURPS למעוניינים - http://www.pundak.co.il/reviews/roleplaying-games/529-gurps-4e-characters
 
The oldman אמר/ה:
מצד שני, הסיבה שאתה ממתין לזה נובע גם מההחלטה המקורית של FFG להוציא לכל "סוג" / ז'אנר של WH40K ספר / קו מוצרים עצמאי, במקום להשתמש במודל ה "קלאסי" של מוצר גנרי בסיס שמאפשר חופש ליצור את הדמויות שאתה רוצה, וספרי הרחבה שנותנים עוד אפשרויות / מתמקדים בסגנונות משחק אחרים.

נכון שהמודל של מוצר בסיס גנארי והרחבות היה עדיף לכיס, אבל במוצרים נפרדים הם יכלו ואכן הוסיפו מכאניקות משחק יחודיות שתרמו לתחושה שהם ניסו ליצור במשחק,כמו כל גישה גם לזו יש יתרונות וחסרונות.

The oldman אמר/ה:
לזכרוני גם אי אפשר באמת לשלב בין הקווים / ספרי ההרחבה השונים.

אפשר, מכאניקת הבסיס זהה,וdeathwatch כלל עמוד עם המלצות לגבי שילוב עם המשחקים הקודמים כך שאני מניח שגם האחרים כללו.

The oldman אמר/ה:
כמה אתה מרגיש שיש הבדל בין Only War לדוגמא, לבין Death Watch - אני מבין שזה חיילי האימפריום וזה נחתי חלל, אבל באמת זה מצדיק שני קווי מוצרים נפרדים?

את שני האלו אולי באמת היה אפשר לדחוס ביחד, אבל אני נותן לffg להנות מהספק כי הם ניסו שתי תחושות שונות, בDeath Watch אתה ציר מרכזי במערכה, הפעולות שלך יכולות להכתיב את מהלכה, בנוסף אתה גם בדרך כלל עליון או שווה לאוייבים שלך.
בonly war לעומת זו, אתה רק בורג קטן במערכה, הפעולות שלך כנראה חסרות משמעות בסכמה הגדולה ואתה נחות לעומת האוייבים שלך,ניסו לתת תחושה של סרט מלחמה עקוב מדם שבו כל אחד יכול למות בכל רגע, זו גם הסיבה שלהבנתי יש לו מכאניקה שלכול דמות מוצמד npc, אם הוא מת מצמידים לך אחד חדש בהזדמנות הראשונה ואם הpc שלך מת אז הnpc הוא הדמות החדשה שלך ועדיין מצמידים לך npc חדש.
 
לא הכרתי את המכאניקה של ה NPC ב Only War - זה נשמע מעניין אם זה דב"ש שהשחקן בונה, אבל המנחה שולט עליו, ובמקרה של מוות של הדמות הראשית, השחקן עובר לשחק אותו.
הדבר היחידי שנשמע לי דומה, זה שב DCC כל שחקן יוצר ארבע דמויות בדרגה אפס, ואז הוא בוחר לשחק אחת מאלו ששרדו והגיעו לדרגה ראשונה.
 
חזרה
Top